Geen categorie

‘Verplicht’ kelderkast opruimen!

We kregen een aantal weken geleden een brief dat ze ‘slimme’ meters zouden komen plaatsen.
Ml wilde geen ‘slimme’ meters, dus gelijk gebeld. Omdat onze meters verouderd waren, moesten er in ieder geval wel nieuwe geplaatst worden.
Ok prima! Maar dan wel de zogenaamde ‘domme’ meters.

Afgelopen vrijdag kwam dus de monteur van Enexis om nieuwe gas en elektra meters te plaatsen.
De kelderkast moest zo goed als helemaal leeg, zodat de monteur zijn werk kon doen.
Aangezien we de kelderkast al een hele poos op moesten ruimen (lees al 2 jaar), alles er maar uit gehaald. Wist niet dat je zoveel in die kast kon proppen. De halve woonkamer stond vol.

2015-11-10--15-46-16

Alles uitgezocht en gesorteerd voor het weer terug de kast in zou gaan. Veel kon gelijk weg, waaronder een paar emmers met restjes latex. Wist trouwens niet dat latex kon schimmelen?!

Ml heeft een paar extra planken opgehangen. Er hingen er maar 2 en dat was niet praktisch. Nu hangen er 6 planken.
Hierdoor kan er natuurlijk ook veel meer in de kast, maar wel zodanig dat ik ook alles makkelijk kan pakken.

2015-11-10--15-41-12

Ik heb gelijk de keukenkast met schoonmaakmiddelen leeggemaakt en dit ook allemaal in de kelderkast op een plank gezet. Heb ik weer plek in de keuken en kan Elaiza er niet bij.

2015-11-10--15-43-59

Ook kan ik nu de voorraad in de kelderkast kwijt in plaats van in de woonkamer in een kast. Ook de theedoeken en handdoeken gaan voortaan ik de kelderkast. Die bleven nu eigenlijk altijd boven in de wasmand, omdat ik er beneden geen plek voor had.

Ik kan nu zelfs nog staan in de kast!

2015-11-10--15-44-44

Kast in de woonkamer ga ik van de week opruimen. Hier had ik al 2 planken met knutselspullen, maar dat is zoals je ziet ook een zooitje. Ik wil heel de kast gaan gebruiken voor knutselspullen, kleurboeken en de fotoboeken van Elaiza.

Geef een reactie

