Gezondheid

Update behandeling carpaal tunnel syndroom

In de vorige blog,  zei ik al dat ik nog steeds veel last heb van mijn pols. Ik was ervan uit gegaan dat de klachten binnen 6 weken over zouden moeten zijn (zo is me dat ook verteld) dus aangezien we een week of 8 – 9 verder zijn, gisteren ochtend toch maar een het ziekenhuis gebeld. Eerst de neuroloog,  maar die verbond me door met de plastische chirurgie.  Die heben immers de operatie uitgevoerd.
Ze vroegen wat mij klachten waren.  Aan de hand daarvan kon ik in de middag al terecht.
Dus in de middag met Ml en Elaiza met de bus naar het ziekenhuis.
Het duurde even voor ik aan de beurt was,  want de afspraken liepen uit.
Chirurg kon me zonder te kijken eigenlijk al vertellen waar ik last van had. Ze heeft wel gekeken natuurlijk.
De klachten die ik heb schijnen redelijk normaal te zijn 8 – 10 weken na de operatie.
Ze vertelde dat het litteken rond die periode zich goed gaat vormen en dat dat voor een ontstekingsreactie kan zorgen,  en dus voor een piek in klachten kan zorgen. Moet nu gaan masseren om het litteken soepel te houden en het vocht weg te verdelen.

Klachten zouden na de piek weer geleidelijk af moeten nemen en 3 – 4 maanden na de operatie volledig weg moeten zijn.  Mocht het half december toch niet minder geworden zijn,  dan moet ik weer terugkomen.

Dacht er dus met een week of 6 vanaf te zij,  maar duurt dus nog wel even.

3 thoughts on “Update behandeling carpaal tunnel syndroom”

Geef een reactie

