tags

“Is het al bijna kerst tag”

Ik kwam deze tag bij o.a. TamaraThea en Malou tegen.
Ik hou van de kerst en vooral de sfeer, al zijn we de laatste jaren vooral lekker thuis en doen we niet zoveel.

Hoelang tot dat het kerst is?

37 dagen (kerstavond)

Op een schaal van 1 t/m 10, hoe erg kijk jij uit naar kerst?

8! Ik heb er dit jaar heel veel zin in, al is dat vooral omdat Elaiza 24 dec. 1 wordt!
Dubbel feest dus.

Wanneer zet jij de kerstboom op?

Zoals altijd de dag na Sinterklaas, meestal de 6e, maar dit jaar hebben we dan pakjesmiddag bij mijn schoonouders. In de week erna worden ook buiten lampjes gehangen. Alleen 2 jaar geleden hebben ze een deel van de lampjes uit de tuin gejat, dus weet nog niet of we nu wel wat buiten hangen.

Hoe ziet jouw ideale boom eruit?

Een echte boom helemaal vol met lampjes, ballen en slingers, met cadeautjes eronder. Vind dat altijd zo lekker ruiken.
Misschien dat er dit jaar weer eens een echte komt, maar dat doen we eigenlijk al jaren niet meer. Katten gaan in de boom liggen maar een echte is giftig voor katten.

Wat is je favoriete kerstliedje?

Ik heb geen favoriet liedje, meeste zijn wel leuk voor die paar dagen per jaar.
Al vind ik “All i want for christmas” echt vreselijk!

Wat vind jij echt niet kunnen met kerst?

Een roze of zwarte boom! Een boom hoort gewoon groen te zijn en/of met witte sneeuw.
Verder moet iedereen lekker zelf bepalen hoe ze hun kerstdagen willen vieren.

Naar welk kerstgerecht kijk jij het meest uit?

Wij gourmetten altijd met de kerst bij mijn schoonouders. Andere dag zijn we meestal gewoon thuis, heb zelfs wel eens pizza/shoarma besteld!

Wat voor outfit draag jij meestal met kerst?

Het ligt er een beetje aan waar we naartoe gaan. Bij schoonouders meestal gewoon wat makkelijks (normale kleding of huispak oid).
Als we uit eten gaan of bij anderen, dan wel jurkje o.i.d.

Hoe ziet kerst er bij jou over 25 jaar uit?

Hopelijk gezellig samen met het hele gezin (misschien kleinkinderen)

En tot slot: Wat geeft jou nou echt HET kerstgevoel? Heb je een traditie?

SNEEUW! haha ik ben gek op sneeuw, maar met kerst nog wat meer. Vind de versierde huizen zo mooi als er ook sneeuw ligt. Jammer genoeg is dat hier in NL zelden en hier in de wijk zijn versierde huizen zeldzaam.

Een gezellig samenzijn met familie.

En ik wilde eigenlijk altijd weer een kerst met (veel) cadeautjes onder de boom, maar aangezien Elaiza op kerstavond geboren is, vind ik dat teveel worden.

Ben jij ook een kerstfan? Kijk jij er ook naar uit?
Wil je deze tag overnemen? Dat mag! Vergeet dan niet te noemen dat hij van Tamara is en het liefst ook even naar haar linken.

1 thought on ““Is het al bijna kerst tag””

Geef een reactie

