Persoonlijk

Bezwaar ziektewet

In 2013 ben ik met de wia aanvragen, na bezwaar voor 22,14% afgekeurd. Eigenlijk alleen vanwege een urenbeperking, omdat ik toen revalidatie had. Ik kwam weer in de WW.

Tot ik op mijn verjaardag 2014 erachter kwam dat ik weer zwanger was. Ik gebruikte al een tijdje geen medicatie meer, aangezien ze toch niet werkten en het rotzooi is (tramadol).
Na een aantal weken heb ik gebeld naar het UWV om me weer ziek te melden.
De fibro verergerde al snel, waardoor ik o.a. veel last van mijn gewrichten kreeg. Gedurende de zwangerschap werden de pijnklachten alleen maar erger en kreeg ik er cts bij in beide handen. (zie…….. Voor het verdere verloop)

Aan het einde van de zwangerschap was de bekkenpijn (instabiliteit) zodanig, dat ik amper nog kon lopen. Ik zakte ook geregeld door in been heen. Hierdoor ging ik amper nog van huis weg.
Na de bevalling is het eigenlijk niet veel beter geworden, waardoor ik aan het einde van het verlof weer terug in de ziektewet ben gekomen.
Ik moest weer bij een arboarts komen. Dit was ook 1 van de eerste die me serieus nam (of iig dat gevoel gaf) ik moest vooral doorgaan met borstvoeding, ondanks dat ik dan geen medicatie kon gebruiken. Door oefeningen proberen mijn bekken sterker te krijgen. Via de mail moest ik haar op de hoogte houden van de afspraken met de neuroloog ivm mijn polsen (cts).

Toen ik een jaar ziek thuis was (de verlofperiode word niet meegeteld) moest ik voor een keuring komen bij UWV. Dit keer bij weer een andere arts. Die begon over waarom ik nog in ziektewet zat als ik al revalidatie had gehad enz. Ik legde haar uit dat ze 2 ziekteperiode door elkaar haalde. Verder werd het een vrij warrig gesprek, waar ze steeds dingen uit oude ziekte periodes erbij haalde.
Maar omdat ik geopereerd zou worden aan mijn pols, kon ik voorlopig nog in de ziektewet blijven.

Een week of 8 na de operatie kreeg ik weer een oproep voor een gesprek met de arboarts.
Weer werd er een warrig verhaal van gemaakt en kreeg ik het idee dat ze der beslissing allang gemaakt had.
Ik heb geprobeerd om duidelijk te maken dat mijn klachten nog lang niet minder zijn en zeker niet over. (ze was van mening dat fibro met de jaren vanzelf over gaat)
Maar na het gesprek en onderzoek, kreeg ik te horen dat ik ‘volgens de wet niet zieker ben dan bij de wia aanvraag en ik dus geen recht meer heb op een ziektewetuitkering’. Ik ben dus beter gemeld en geschikt geacht voor maatgevende arbeid volgens de FML die in 2013 is opgesteld.
Dat het fysiek slechter ging maakte daarbij niet uit, mijn klachten zijn in principe hetzelfde als toen en je kan maar 1 x WIA aanvragen op grond van dezelfde ziekte. (behalve als het aantoonbaar verslechterd is )
Maar ik moest maar bezwaar aantekenen tegen haar beslissing.
Dat heb ik dus ook gedaan en morgen heb ik de hoorzitting daarvoor.

Vandaag de papieren van 2013 er maar weer eens bijgepakt, om me wat beter voor te bereiden op het gesprek van morgen. Ik was alleen even vergeten dat het een behoorlijk pakket was.

Ik heb een aantal dingen op papier gezet voor mezelf en ga morgen nog even duidelijk opschrijven wat er mijn inziens is veranderd ten opzichte van de toen opgestelde FML.

Ik ben benieuwd morgen, al ga ik er al wel vanuit dat er niks veranderd. Grote kans dat de 22,14% vervalt.

Vandaag is ook de laatste dag dat ik nog WW heb, vanaf morgen is dat alleen nog WWB (bijstand)

3 thoughts on “Bezwaar ziektewet”

Geef een reactie

