Persoonlijk

Beslissing UWV bezwaar

Dinsdag kwam er een brief binnen van het UWV. Het was de beslissing van het bezwaar. ( zie Bezwaar & hoorzitting)

Zoals ik al verwachtte na het gesprek, is het beroep beslissing ziektewet ongegrond verklaard.
Dus het blijft zoals in 2013 bij bezwaar WIA is beslist.
Ik ben volledig afgekeurt voor mijn oude werk, de 22,13% (urenbeperking), de FML (functie mogelijkheden lijst)en daarbij behorende geduide functies gehandhaafd.

Dit betekend dus dat ik volgens hun geschikt ben om 30 uur te werken in functies als : productiemedewerker, huishoudelijke hulp/voedingsassistent, snackbereider/pizzalijnmedewerker, inpakker handmatig, medewerker tuinbouw.

Ik ben het hier nog steeds niet mee eens, mede doordat de geduide functies voor een groot deel overeenkomen met mijn oude werk.
Functies die ik heb gedaan (en dus voor afgekeurd ben) zijn : huishoudelijke hulp, voedingsassistent, industrieel reiniger, afwashulp, keukenassistent, (lunch)kok, medewerker bioscoop (buffet,kassa, schoonmaak)

Ik kan nu wel weer in beroep gaan, maar dat gaat via de rechtbank. Dat brengt kosten met zich mee en de kans dat ik win is waarschijnlijk nihil.

5 thoughts on “Beslissing UWV bezwaar”

  1. Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Ook mijn bezwaar is afgewezen en ik heb nu nog 1,5 week om te beslissen of ik in beroep (dus via de rechtbank) ga… Ik zit er zwaar doorheen en twijfel nogsteeds of ik het de moeite waard vind. Zo lastig…..

    Like

    1. Ik heb het niet gedaan, kans dat ik het zou winnen is nihil. Dus zonde van geld en tijd. Mede daardoor nu alleen bijstand, wat ook niet alles is.
      Net je verhaal gelezen, is ook niet mis. Niet gedeeltelijk afgekeurd ivm depressie/reynaud?

      Like

      1. Ja ik ben nu voor 37,42% afgekeurd maar ze hebben daarin met maar 25% van mijn klachten rekening gehouden en zeggen dat ik gewoon 36 uur kan werken in aangepast werk… dus vandaar mijn bezwaar en nu dus het beroep

        Like

      2. Ze hebben makkelijk praten die ‘artsen’. Heb wel eens gevraagd of ze überhaupt een voorstelling kunnen maken van hoe ik dat dan moest doen. Kreeg van die arts te horen ‘ ach iedereen heeft wel eens spierpijn, stel je niet aan’

        Like

Geef een reactie

