Elaiza, Reviews & Shoplogs

Gevoelige huid van je baby verzorgen

Ik heb altijd geroepen : mocht ik ooit kinderen krijgen, dan worden dat Zwitsal baby’s ! Ik vind dat zo ontzettend lekker ruiken.
Zelf gebruikte ik ook wel eens de creme of babyolie van Zwitsal.

Dus toen ik zwanger was van Elaiza, kreeg ik al snel te horen van mijn schoonzusjes :’koop geen verzorgingsproducten, want die kijg je van ons’.
Toen ik bevallen was kreeg ik dan ook een volle strandtas met allemaal Zwitsal spullen.

Maar bij het eerste badje, mocht het niet gebruikt worden van de kraamhulp. Ze zei dat ik daar beter een tijdje mee kon wachten en voorlopig het beste alleen met huidvriendelijke (ph-neutraal) producten kon wassen en insmeren.
Na een paar weken ben ik toch  de Zwitsal gaan gebruiken, maar al snel merkte ik dat ze van de wasgel en badschuim een droog huidje kreeg. Die gebruikte ik daarna ook maar af en toe in bad. De olie vond ze de eerste paar maanden wel lekker, maar als ze een heel droge huid had, wilde ze absoluut niet ingesmeerd worden ermee.

Ik heb dus nog een hele voorraad met Zwitsal staan, die ik dus zelf maar ga gebruiken, vind het ook zonde om het te laten verstoffen.

Eind Oktober kreeg ze ineens veel uitslag (zie mijlpalen ). Toen in eerste instantie het vermoeden van de 5e ziekte, inmiddels vermoed ik dat het een allergische reactie is geweest op iets (nog paar keer gebeurd, maar weten nog niet waardoor)
Sindsdien heeft ze een hele droge en ruwe huid op haar rug en schouders. Ik heb het ingesmeerd met verschillende crèmes, zalfjes en olie, maar echt weg ging het niet.

Eind november zag ik op de Facebook van Kiddyz een winactie staan voor Naïf Care Bodylotion. Via deze link kun de uitgebreide beoordeling op Kiddyz.nl lezen.12313552_946113522134030_9137131936381220639_n

Ik had dit merk al meerdere keren voorbij zien komen op Instagram en ik las er ook alleen maar positieve verhalen over.

Al doe ik wel vaker mee met winacties, ik heb nooit eerder wat gewonnen. Toch maar weer meegedaan, want je weet immers maar nooit.

Half december zag ik op de Facebookpagina van Kiddyz een bericht dat ik gewonnen had!! Jeej!
Gelijk mijn gegevens doorgegeven en het pakketje zou dezelfde dag nog op de post gaan.

De volgende dag stond de postbode voor de deur met het pakketje.20151212_125016-1.jpg

Er zat niet alleen de gewonnen tube Naïfcare Bodylotion in, maar ook een proefmonstertje van de Naïfcare Shampoo.

De dag erna heb ik Elaiza in bad gedaan en haar haartjes gewassen met de Naïfcare shampoo. Normaal vind ze dat niet zo leuk, maar ze bleef nu goed stilzitten met het uitspoelen. Het prikt dus niet in de oogjes.

Na het badje heb ik haar helemaal ingesmeerd met de bodylotion. Het smeert heel fijn uit, waardoor je niet veel nodig hebt. En het ruikt heerlijk! Ik vind het een lekker fris geurtje, die je de hele dag nog blijft ruiken.

De dagen erna heb ik iedere dag de droge/ruwe plekken op haar rug en schouders ermee ingesmeerd en na een paar dagen begon het gewoon weg te trekken. Haar huid was minder droog en ik merkte dat ze er veel minder aan zat te krabben.

Kort daarna werd ze ziek (vlekjes/blaasjes/koorts) en ze wilde niet meer ingesmeerd worden. Ik vermoed dat het gewoon pijn deed, afdrogen en strakke kleren vond ze ook niet prettig.

Inmiddels is ze weer beter en mag ik haar ook weer insmeren. Ze pakt nu zelf de tube bodylotion van de plank bij het aankleden.

Dit is dus een blijvertje!

De volledige Naïf quality baby care lijn is te koop bij : https://naifcare.com/

 

5 thoughts on “Gevoelige huid van je baby verzorgen”

  1. Haii !
    ik heb dezelfde ervaringen met Zwitsal als jij. Blij dat Naïfcare wel werkt voor je dochter, want constant een droge huid hebben lijkt me ook niet fijn.

    Mijn persoonlijke wondermiddel voor de huid bij droogte, irritaties, onverklaarbare pukkels, tepelkloven en zelfs pokken: Bepanthen! Een kraamverzorgster adviseerde me ooit om het tegen tepelkloven te gebruiken na de borstvoeding, maar het bleek dus voor zoveel meer goed te zijn. Handig!

    Like

    1. Dat heb ik ook standaard in huis, ook topspul. Maar zelfs da werkte niet op haar rug… En ik zag het niet zitten om dat elke dag op haar rug te gaan smeren. Zou ook een hoop tubes en bergen was gekost hebben.

      Like

  2. Klinkt goed! Fijn dat je dochter haar huid deze producten goed verdraagt.. Zelf gebruik ik ook vrijwel geen Zwitsal voor Lenne, een enkele keer boven bij het verschonen als er niets anders ligt. Heb namelijk ook wel wat cadeau gekregen.

    Like

Geef een reactie

