tags

Tag – Mommy wars

Deze tag kwam ik tegen bij Joyce en bij Gwen en is bedacht door Betty & Esther van Mama zoekt uit.

Ik besloot om hem ook maar eens in te vullen.

Geef jij je kind borst- of flesvoeding? 
Ik heb vanaf dat ik zwanger was al gezegd dat ik borstvoeding wilde gaan geven. Gewoon, omdat het natuurlijk is en ik vind het onzin om geld uit te gaan geven aan iets als het niet nodig is. Ik zie flesvoeding als een goed alternatief als borstvoeding niet lukt en/ of mag. In de kraamweek heb ik van de verloskundige en kraamhulp wel bij moeten voeden met flesvoeding, maar al snel was dat niet meer nodig. Inmiddels al een jaar borstvoeding.(zie dit blog)

Slaapt je kind bij jou in bed, of heeft hij/zij een eigen bed?
De eerste paar dagen heeft ze gedeeltelijk bij ons in bed, bij 1 van ons op de borst geslapen, omdat ze anders niet sliep. Tot ze 4/5 weken was heeft ze in een wiegje naast mij geslapen. Daarna naar haar eigen kamer.
Als ze ’s morgens wakker word, leg ik haar bij ons op bed om te voeden en nog even te dutten.
Afgelopen zomer heeft ze een paar nachten tussen ons in geslapen, omdat het op haar kamertje bloedheet (30+) was.
Verder heeft ze een paar keer bij ons geslapen , omdat ze ziek was en ik haar dan beter in de gaten kon houden (39+ koorts).

Op zich vind ik het geen probleem als ze bij ons slaapt, maar omdat ik zelf rugproblemen heb, kan ik niet goed gaan liggen, waardoor ik door de pijn niet goed slaap.

Gebruik jij wasbare luiers of koop je ze kant-en-klaar bij de drogist of supermarkt?
Ik heb wel even getwijfeld over wasbaar, maar gebruik toch de wegwerp.
Nu ik meer over wasbaar gelezen heb, zou ik het denk ik bij een eventuele 2e wel gaan gebruiken.

Uitsluitend houten speelgoed of V-tech?
Beide. Het belangrijkste van speelgoed vind ik dat het leuk en leerzaam moet zijn. Daarbij maakt het mij niet uit of het hout, plastic, papier of wat dan ook is. Als ze er maar lol mee heeft.

Trek jij tweemaal daags een potje open of kook jij uitsluitend vers?
Ik ben begonnen met zelf prakjes te maken en dat vond ze heerlijk. Ik had een paar potjes gekregen van vrienden, maar dat was geen succes, ze vond het niet te vreten!
Na een paar weken prakjes, ben ik overgegaan op de Rapley methode en sindsdien eet ze met de pot mee.

Dragen of wagen?
Beide. In het begin had ik alleen een wagen. tot ik op facebook en instagram steeds meer las over dragen, heb ik een ringsling gekocht. Ik dacht dat is makkelijk voor even snel een boodschap of als we bij vrienden of schoonouders langsgaan.
Maar al snel kwam ik erachter dat asymmetrisch dragen niet goed gaat met mijn rug. Ze vond het wel heel fijn, dus ik ben gaan kijken voor een draagzak. Ik heb de ringsling weer verkocht en een Mucibi draagzak gekocht. Deze gebruik ik nu nog regelmatig, al zou ik het wel fijn gaan vinden als ik haar op de rug kan gaan dragen, maar dat wil ze nog niet.

Ga je al vroeg in de weer met zindelijkheidstraining of loopt jouw kind op z’n vierde nog rond in de luiers?
Ze is pas net 1 dus dit is nog niet aan de orde.

Shop jij je drie slagen in de rondte bij Primark, of koop jij alleen eerlijke merken voor je kind?
Primark hebben we niet in de stad, dus daar ga ik niet naartoe. Ik koop voornamelijk veel tweedehands. Ook loop ik met enige regelmaat de Hema en de Zeeman even binnen. Bij de Zeeman neem ik bijna altijd wel iets mee. Ik vind het ook zonde om veel geld uit te geven aan de kleding, ze is er toch al uitgegroeid voor het versleten is.

Is er in jouw huishouden ruimte voor onderhandeling met je kind, of ben je een ware drillsergeant?
Nee, ik ben geen drillsergeant, maar ik probeer wel heel consequent te zijn. Ze is nu nog maar net 1 en behoorlijk ondeugend. Ik moet dus wel met regelmaat ‘nee’zeggen, maar ik leg haar wel uit waarom niet. Al kan ik het 10 seconden later weer zeggen.

Laat jij je kind wel eens huilen, of troost je ‘m al bij de eerste snik?
Als kleine baby heb ik haar nooit laten huilen. De laatste tijd gebeurt het wel eens dat ik haar laat huilen, maar dan is ze ook echt aan het huilen om aandacht, niet zozeer omdat er iets aan de hand is. Ik hoor ook goed aan het huiltje of het menens is of niet

1 thought on “Tag – Mommy wars”

Geef een reactie

