Kleuren voor volwassenen

Het enige echte Dikke dames kleurboek voor volwassenen & Stabilo pen 68

De enige echte kleurboeken voor volwassenen van BBNC uitgevers

Samenvatting

Uitgever: BBNC Uitgevers
Illustrator: Julia Woning
Ze zijn vrolijk, ze zijn herkenbaar, en ze zijn perfect geschikt om in te kleuren … Het zijn de Dikke Dames! Deze volumineuze vrouwenfiguren, geboren uit de pen van kunstenares Julia Woning, brengen je altijd en overal in een goed humeur. Kleur naar eigen inzicht de Dames in hun natuurlijke habitat: aan de thee met taart, klessebessend bij het haardvuur, aan de borrel met hun Dikke Dames-vriendinnen, of druk aan het werk achter hun bureau. De originele, herkenbare tekeningen van Julia Woning vragen er gewoon in om ingekleurd te worden. BBNC uitgevers is dan ook vereerd om dit schitterende Dikke Dames-kleurboek op de markt te mogen brengen!

 

Afgelopen week ontving ik het boek en een setje Stabilo stiften.

img_20160113_122640.jpg

Wat een leuk boek! Het zijn niet zulke grote kleurplaten, wat ik wel fijn vind. Zo kan je ook als je niet heel veel tijd hebt, toch een plaat afmaken. Bladzijdes voelen vrij dik en ik hoop dan ook dat de stiften niet door zullen drukken.

Diezelfde avond ben ik begonnen met kleuren in het boek.
Ik ben gewoon aan het begin van het boek begonnen. Deze plaat is volledig gekleurd met de Stabilo stiften die ik erbij heb gekregen. De stiften kleuren heel fijn, maar sommige zijn nog wel een beetje hard. Moeten dus een beetje ingekleurd worden.
img_20160114_165616.jpg

De tweede plaat heb ik gekleurd met Stabilo 68, Bic stiften en een paar goedkope stiften (Action)img_20160115_150338.jpg

Jammer genoeg drukken de stiften allemaal iets door. Achterkant is nog wel gewoon te kleuren, maar zijn wel een paar puntjes zichtbaar. Ik zal waarschijnlijk de rest van het boek meer met potlood gaan kleuren.

De volgende 2 platen heb ik dan ook met DaVinci potloden gedaan. Iets wat ik al heel lang niet meer heb gedaan, want ik had door de CTS heel veel moeite om een potlood vast te houden.
photogrid_1452894585641.jpgOmdat ik bijna nooit kleur met potlood, ben ik ook nog niet echt thuis in de kleurtechnieken. Aangezien het nu goed ging met mijn hand, ben ik wel van plan om meer met potlood te gaan kleuren en ga ik ook eens kijken voor andere potloden.

 

Liefs Linda

 

Dit artikel bevat affiliatielinks
Geef een reactie

