Gezondheid

Aargh ik wil gewoon slapen!! Nachtmerries…

Vroeger had ik al met regelmaat nachtmerries, die sinds ik een jaar of 11 was wegbleven.
De nachtmerrie was ook ieder keer bijna hetzelfde. Vaak begon het dan met een leuke droom, maar opeens kwamen er dan muren om me heen omhoog en kon ik geen kant meer op. Op de achtergrond hoorde ik dan een hoop gepraat, gelach en gehuil. Op het moment dat ik iemand boven over de muur zag kijken schrok ik wakker.

De laatste 4 jaar voor mijn zwangerschap had ik ze heel af en toe eens, maar niet zodanig dat ik ze onthouden heb. Ik vermoed dat toen mijn medicatie er veel mee te maken heeft gehad.
Ook heb ik al jaren (met momenten) restless legs, wat ook zeer irritant is.

Tijdens mijn zwangerschap en vooral in het laatste trimester had ik 2 a 3 keer in de week wel een nachtmerrie. Om dan badend in het zweet en compleet in paniek wakker te worden, maar niet meer weten wat ik gedroomd heb. Daarna lag ik dan weer ruim een uur klaarwakker op bed te draaien.

Na de bevalling waren gelijk de nachtmerries weg, om 12,5 maand later weer in alle hevigheid terug te komen.
Ik slaap de laatste tijd sowieso al heel slecht en word met regelmaat wakker door van alles bijv.: pijn, kou, katten die aan het racen zijn, hond die blaft, ml die snurkt/hoest of als Elaiza wakker wordt en wil drinken.

De laatste 2 weken vooral zijn de nachtmerries weer terug, iedere keer hetzelfde thema: kinderen die in de steek gelaten of meegenomen worden.
Zodra ik dan wakker word, pak ik mijn telefoon om via de camera naar mijn meisje te kijken. Zodra ik haar dan zie slapen, word ik vanzelf weer rustig. Vaak lig ik dan wel weer een poosje klaarwakker.

Aargh ik wil gewoon slapen!!

Aankomende tijd dus voor het slapen gaan meer rust in mijn hoofd creëren en eventueel overdag een uurtje extra gaan slapen.

Geef een reactie

