Reviews & Shoplogs

Carnavalskleding shoppen

Vandaag samen met ml en Elaiza naar de Feestkleding Breda geweest.
Omdat ik weet dat die winkel grotendeels op een bovenverdieping is en ze geloof ik geen lift hebben , besloot ik om Elaiza in de draagzak mee te nemen. Ik ging er vanuit dat we ook zo klaar zouden zijn,  aangezien ml al een dag eerder was gaan kijken.

Rond 11 uur vertrokken we richting de bus. Eerst nog even de ov kaarten opwaarderen, dan de bus naar het station,  om daar over te stappen naar de 2e bus. Elaiza vond het wel leuk en zat heerlijk buiten te kijken, maar tegen het einde was ze het ver beu en begon te jammeren. Ze had het ook warm en wilde uit de draagzak. Eenmaal buiten was ze weer wat rustiger, alleen regende het en we hadden geen paraplu bij.
In de winkel keek ze der ogen uit, maar ze was ook een beetje vervelend. Dan weer bij mij, dan weer bij papa enz.
photogrid_1454498279569.jpgVoor haar hadden ze niet zo heel veel pakjes. Meeste begon vanaf maat 92. Toch hebben we een pakje gevonden in maat 80/86. Kuikentje – Baby – Kinderen. Eerst even gepast, want ze moet dan wel iets op haar hoofd. Maar ze vond het super. Zei ook de hele tijd ‘aai, aai, aai’ (stof is heel zacht)

Geslaagd dus, nu op zoek voor ml.

Maar ze werd met de minuut vervelender, ze was ook moe en wilde drinken. Dus ik ben op een stoel gaan zitten om haar te laten drinken. Niet zo’n succes als ze steeds afgeleid wordt door personeel dat komt kletsen. Ik ben dus maar gaan lopen met haar. Maar omdat ze nog wilde drinken, kon ze niet goed in de draagzak, want dan kan ze er niet bij. Zo was ze een stuk zwaarder on te dragen. Na een paar keer de gangen op en neer gelopen te hebben, was ze al drinkend in slaap gevallen en kon ik de draagzak weer goed aandoen. Personeel dacht dat ik haar in slaap aan het wiegen was.

Ondertussen een paar pakken voor ml gevonden.
1ste gepast Sexy Teddy beer – Dieren – Heren, maar die was een beetje krap. Ook was het geen handig pak, aangezien hij moet draaien en dan de buik en de mouwen in de weg zou zitten.
Toen we dat bedachten, vielen er dus gelijk nog een aantal pakken af.
2e pak was een Smiley kostuum. Op deze kon je zelf de gezichtjes plakken. Alleen dat was een zodanige kwaliteit dat we het zonde van het geld vonden. Zou bij hem zo kapot zijn.
Daarna nog een Pluche aap – Dieren – Heren gepast, maar die was toch niet zo leuk.

photogrid_1454498235383.jpgUiteindelijk is het Kikker overall pluche – Dieren – Heren geworden

Bij het afrekenen kregen we nog wat korting op het kuikentjespak omdat er een klein scheurtje in zat (die makkelijk te repareren is)

 

Daarna nog even een bakkie gaan doen op de zaak van een vriend. Die is op loopafstand van de carnavalswinkel. Toen we daar net binnen stapten werd Elaiza wakker.

Na een uurtje weer richting de bus naar huis. Rond 15.00/15.30 waren we weer thuis.

Veel langer als de bedoeling was en dat was ook goed te merken aan mijn rug/bekken. De rest van de middag/avond maar rustig aan gedaan en gelukkig valt het vandaag mee.

Voor mijzelf heb ik niet gekeken voor een nieuw pak, ik heb nog een aantal dingen liggen van de afgelopen jaren en ik ga toch niet veel weg.
Voor Elaiza heb ik ook nog een jurkje liggen waar ik nog bloemen op wilde maken. Misschien dat ik dat nog wel ga doenphotogrid_1454500253782.jpg

3 thoughts on “Carnavalskleding shoppen”

  1. Wat superleuk, dat kuikentje! Wij hebben onze mini-mensjes als vuurspuwende draak en als superman de deur uitgestuurd. Toen mijn meisje heel klein was, heb ik voor haar met een paar kousenbroeken een octopuspak ineengeknutseld. Ik moet er nog steeds om lachen.

    Like

  2. OH dat octopuspak is een leuk idee!
    Ik ben zelf niet zo heel goed met naald en draad, valt me al mee dat de bloemen op het jurkje zijn blijven zitten. Volgend jaar maakt oma een pakje voor haar.

    Like

Geef een reactie

