Gezondheid

Als je lijf vind dat het even teveel is geweest….

Afgelopen weekend was het dan het eerste lekkere lente weekend….Alleen heb ik er weinig van kunnen genieten.

Geen idee nog wat de aanleiding is geweest, maar ik had in het weekend weer een FM pijnaanval. Misschien vorige week toch teveel gedaan? al kan ik het me niet voorstellen, want zoveel heb ik nu ook weer niet gedaan.

Vrijdag heb ik wel redelijk wat gedaan, maar voor mijn gevoel viel het nog wel mee. Nadat ik Elaiza op bed had gelegd voor haar middagdutje, ben ik in de achtertuin aan het werk gegaan.

Helemaal achter in de tuin hadden we grof vuil en oud ijzer gestapeld, alleen daar was een bramenstruik doorheen aan het woekeren. Die moest dus weggehaald worden om bij het grof vuil te komen.
Het grof vuil en oud ijzer heb ik gescheiden, zodat ze het deze week ofzo weg kunnen brengen.
Omdat het best warm was in het zonnetje, trui uitgedaan. Achteraf gezien misschien toch niet zo slim geweest.

Toen ik bijna klaar was appte een vriendin of ik zin had om samen met met de kids te gaan fietsen. Dus ik heb de fiets uit de schuur gepakt, Elaiza uit bed gehaald en we zijn een stukje gaan fietsen. Onderweg ook nog even bij de kinderboerderij geweest, maar de meeste diertjes stonden alweer binnen.
Daarna moest ik nog boodschappen doen, dus fiets weggezet en met de wandelwagen naar de supermarkt gelopen.

’s Avonds op bed begon het al, ik kreeg koude rillingen op mijn rug, waardoor ik ga verkrampen. Dit gevoel heeft heel het weekend aangehouden.

Volgende dag voelde mijn rug/bekken en polsen al niet helemaal lekker, maar het was te doen. Paracetamol en rustig aan doen dus. Ook op tijd naar bed gegaan, rond 23.00 ( is heel vroeg voor mijn doen)

Zondag ochtend kon ik al bijna mijn bed niet uit komen van de pijn in mijn rug, maar Elaiza was wakker (6.30), dus ik moest er wel even uit. Haar bij ons gelegd, zodat ze kon drinken en de tv aan. Hopende dat ik een goede houding kon vinden en nog even kon slapen. Ik wilde namelijk in de middag mee gaan varen.
Had kunnen weten dat die makkelijk houding en slapen niet ging lukken, want dan kan Elaiza niet drinken. We zijn tot een uur of 10 blijven liggen en samen tv gekeken om daarna naar beneden te gaan.

Na de koffie, ontbijt , paracetamol en wat bewegen, had ik gehoopt dat het wat beter zou gaan. Maar ik had pijn over heel mijn lijf en het voelde me zo slap als een vaatdoek. Nog een dagje rust dus.
Samen met Elaiza een warme douche gepakt, waar ik iets van opknapte. Elaiza op bed gelegd en zelf daarna even in de tuin gaan zitten kleuren, maar al snel daarna toch op de bank gaan liggen. kleuren ging niet en ik kon niet lekker zitten.
Aan het einde van de middag toch nog even een boodschapje gedaan, zodat we nog enigzins normaal konden eten (anders had ik een ei gebakken ofzo)

Gelukkig voel ik me vandaag weer een stukje beter, maar nog niet helemaal geweldig. Net wel kunnen stofzuigen en straks nog even naar het winkelcentrum, kleding halen voor Elaiza.

Straks ook even kijken waar ik goede (en betaalbare) magnesium kan halen, hopelijk gaat dat een beetje werken.

Iemand van jullie een idee welk merk goed is? Liefst wel bij een fysieke winkel te koop (kruidvat, etos, trekpleister, de tuinen oid.)

 

Liefs Linda

 

7 thoughts on “Als je lijf vind dat het even teveel is geweest….”

Geef een reactie

