Gezondheid

Bezoekje aan de huisarts

Ik moest eigenlijk al een hele tijd weer eens een afspraak maken met de huisarts. Dit in verband met de aanhoudende (pijn)klachten aan mijn pols (CTS 1CTS 2, CTS 3) en rug/bekken.
Omdat ik zijn antwoord eigenlijk al wel wist, stelde ik het iedere keer maar weer uit.

template1_logo

Maar nu sliep Elaiza al heel de week slecht. Ik kreeg haar bijna niet meer in slaap gevoed, krijsen zodra ik haar in haar eigen bed legde, overdag bijna niet meer willen slapen.

Hierdoor heeft ze een aantal nachten (of in ieder geval deels) bij ons geslapen. Dan sliep ze wel. Op zich prima, want dan slaapt ze goed, maar wij slapen dan niet echt goed, doordat ze dwars in bed gaat liggen en ons eruit duwt.

Sowieso had ze last van haar tanden/kiezen, maar maandag kwam er ook ineens heel veel vuil uit haar oortje. Hierna bleef ze maar in haar oor peuteren.

Dinsdagochtend dus de huisarts gebeld voor een afspraak.
Kon ik woensdagmiddag pas terecht!
Waarschijnlijk omdat ik voor 2 personen een afspraak wilde maken, dan moeten ze dubbele tijd inplannen.

Woensdagmiddag dus naar de huisarts. Van te voren wilde ze weer niet slapen en was ze dus behoorlijk humeurig.

Oortjes

Huisarts heeft beide oortjes nagekeken, maar deze waren gewoon schoon! Niks aan de hand dus. Gewoon kriebels in haar oor dus.

Rechter pols

Hij heeft  snel naar mijn pols gekeken, maar daar is weinig aan te zien. Alleen als ik het (over)belast heb, zwelt het wat op en word het rood/paars.
Op sommige dagen gaat het redelijk, maar ik heb geregeld dat mijn pols verkrampt of ik laat ineens alles uit mijn hand vallen door een pijnscheut. Heb dan het gevoel alsof er een elastiekje knapt in mijn pols.
Hij vermoed dat het door littekenweefsel komt  en er dus weinig aan te doen is.
Toch wel een verwijzing naar de plastische chirurg die mij geopereerd heeft

Bekken & Rug

Ik heb eigenlijk al bekken/rugklachten sinds de pubertijd. Hiervoor al meerdere keren bij diverse fysio’s geweest.
Maar sinds de zwangerschap en vooral de bevalling is het veel erger geworden.
Zo had ik er eerst ong. 3 dagen per maand last van, nu is dat hooguit 3 dagen geen last.
Ik heb bijna continu pijn in mijn onderrug en bekken, met uitstraling naar mijn lies, schaambeen en benen. Ik zak geregeld door mijn benen heen, kan maar korte afstanden lopen enz.
Het gekke is dat ik met de draagzak een stuk beter kan lopen . Al gaat op de buik dragen ook niet meer zo goed, daar wordt ze nu echt te zwaar voor.

De huisarts denkt dat het mede door de zwangerschappen komt (verweken bindweefsel) in combinatie met Fibromyalgie.
Zijn advies was om toch naar een fysio te gaan.
Ook wilde hij wel pijnstillers voorschrijven, tot ik zei dat ik nog borstvoeding gaf.
Ik mag volgens hem dan alleen paracetamol gebruiken…..tijd voor bijscholing? haha
maar aangezien ik zelf geen pijnstilling wil gebruiken (behalve eventueel paracetamol) ben ik er verder niet op in gegaan.
Het viel mij trouwens mee dat hij buiten de medicatie weigeren, niet reageerde op het feit dat ik nog borstvoeding geef. Had dat eigenlijk wel een beetje verwacht.

Fysio

Ik heb geen aanvullende verzekering, dus ga ik toch maar eens bekijken in hoeverre fysio financieel mogelijk is. Behandelingen zijn tussen de €32 en €48 per keer, afhankelijk van de soort behandeling. Kan dus rekening gaan houden met €100 tot €200 per maand. Alsof de zorg nog niet genoeg kost.

 

Liefs Linda

Geef een reactie

