Persoonlijk

Apps op mijn telefoon

De laptop gebruik ik bijna alleen maar voor het typen van blogs. Al kun je het niet echt meer een laptop noemen, want hij staat op de eetkamertafel met toetsenbord, muis, monitor en altijd aan netstroom.

Ik gebruik dus mijn telefoon het meeste voor internet en heb er ook behoorlijk wat apps opstaan staan, al staan er ook apps op die ik zelden gebruik . Die heb ik een keer gedownload heb, omdat het mij wel handig leek.
Nu ik ze zo allemaal eens opgeschreven heb, zijn het er eigenlijk welk heel erg veel. Tijd om eens te gaan ruimen.

Ik heb nu een android telefoon. De samsung A5, ik wilde eigenlijk weer een Sony (Z3/Z3 compact) maar aangezien die van glas zijn, leek mij dat niet zo handig met een dreumes.
Ooit wel een Iphone gehad, maar dat vond ik niet lekker werken, aangezien ik thuis alleen windows heb.

Meest gebruikte apps :

Facebook, Instagram, Timehop, Whatsapp, Gmail, Chrome

WordPress : gebruik ik om blogs te lezen en soms concept te schrijven.

Bloglovin : Blogs lezen en soms opslaan. Al moet ik echt eens alle blogs die ik volg nakijken, want een groot deel ervan lees ik zelden of nooit.

EyeIPcam :Is een app voor de camera op de kamer van Elaiza. Ik vind het heel handig, zo kan ik als ik iets hoor eerst even op de camera kijken voor ik naar haar kamer ga. Het gebeurt vaak genoeg dat ze in haar slaap even huilt of praat. Zodra ik haar deur open doe is ze namelijk wakker en wil ze eruit, wat natuurlijk niet altijd de bedoeling is.

Photo Grid : gebruik ik om collages te meken of om © op foto te zetten

Youtube: ik kijk zelf eigenlijk zelden filmjes op Youtube, maar ik zet bijna elke dag even een fimpje aan voor Elaiza als ik mezelf aan wil kleden. Op die manier kan ik mezelf aankleden  zonder 10 keer op en neer te moeten lopen.

Sonos : we hebben een sonos systeem tijdelijk in bruikleen, met deze app kan ik het audiosysteem aansturen. Bijvoorbeeld de radio aanzetten, volume van de tv aanpassen, maar ook muziek afspelen via soundcloud, harde schijf enz.
Leuk spul, maar zou het zelf niet snel kopen. Ik vind het behoorlijk duur.

Mycloud : is een app waarmee ik in de netwerk harde schijf kan. Ik upload zo ook automatisch alle foto’s en video’s van mijn telefoon naar de harde schijf.

Games:

Nummi rummicub. speel dit spel al een hele poos, meestal samen met vrienden/familie, maar ook wel eens met onbekenden.
Candy crush Soda & Candy Crush Jelly : staan er beide er al een hele poos op, maar speel nog maar zelden
Township : Heb ik er sinds een paar dagen opstaan. Landbouw en stad bouwen. Is voor nu even leuk, maar ben dat waarschijnlijk vrij snel alweer beu.

Overige apps die ik regelmatig gebruik:

Chrome cast : filmpjes van mijn telefoon op de tv afspelen.
Runtastic

Kruidvat
Albert heijn
Marktplaats
Scoupy
AliExpress
Play Store
Alarmering Droid
App van de dag
buienalarm
Buienradar
egg timer
Fox sports
Google+
Mijn kalender: bijhouden menstruatie
Nextdoor
Onedrive: Om foto’s en bestanden in cloud te zetten, zodat ik er makkelijk bij kan als ik een blog ga schrijven.
Paginabeheer (facebook)
Pinterest
Postnl
Rewards :korte enquetes invullen voor Play store tegoed
Soundcloud
Twitter
Messenger
LinkedIn
E nummer vrij
Balloon pop : spelletje voor Elaiza
Afvalwijzer: Krijg melding als de papiercontainer naar buiten moet, vergeet die anders.
9292 OV
Accuweather

Apps die ik zelden gebruik:

Runtastic sixpack & Yoga Guru : waren gratis met App van de dag, moet er nog steeds een keer aan gaan beginnen
Seamap : gebruik ik alleen op de boot als we ergens varen wat niet bekend is of waar we geen kaart van hebben. Aantal jaar geleden heeft het ons goed geholpen om te navigeren door de mist.
GPSpeedK : gebruik ik alleen op de boot om de gps snelhed te bepalen. Snelheidsmeter op de boot werkt niet altijd even goed.
DirectLease Tankservice : gebruik ik het meeste op de boot, omo de dichtsbijzijnde n goedkoopste benzinepomp te vinden. Zodat we niet op het water hoeven te tanken, dat is namelijk stukken duurder.
Textgram
Skype
Spotify : hebben het gratis bij KPN, maar gebruik het zeer zelden.
Thuisbezorgd
OV-Chipkaart
Oei, ik groei
Paypal
Photofy
Rabobank
QR Code reader
Repost (instagram)
Bol.com
H&M
iTV online (kpn)
Netflix
My T-mobile
Mijn KPN
Utorrent
Snapchat
Speedtest
Insta Follow
Graphico : Is de WHO groeicurve. Maar nu de groeicurve op Borstvoeding.com weeer online is, zal ik die weer gaan gebruiken.
EHBO (rode kruis): nooit gebruikt, maar altijd handig
Dieren EHBO
Dropbox
FBTO zorgdeclaratie
Zaklamp

 

Welke Apps gebruiken jullie veel?

Liefs Linda

1 thought on “Apps op mijn telefoon”

Geef een reactie

