Gezondheid

Update behandeling CTS

Inmiddels is het 10 maanden na de CTS operatie. (zie eerdere blogs 1,  2,  3,  4. )

Omdat ik klachten blijf houden ben ik bij de huisarts geweest, die mij opnieuw doorverwees naar de chirurg. Zijn vermoeden is dat het litteken weefsel is en daar kan weinig aan gedaan worden.

De plastisch chirurg die mij geopereerd heeft, werkt niet meer in het Amphia, dus ik had een afspraak bij haar vervanger.

Afgelopen donderdag had ik een afspraak. Ze luisterde naar mijn klachten en keek naar mijn pols. De klachten die ik voornamelijk heb zijn : snel overbelast, pijnlijk, gezwollen en rood, soms krachtverlies, snel verkrampt, niet goed kunnen buigen (vooral omhoog), met oppakken van bijv. een pan, soms gevoel van elastiek die knapt, pijnscheuten.

20160610_121234
Inwendig litteken tussen de strepen. Deze is  ruim 2 x zo groot als het zichtbare litteken.

Uitwendig ziet het litteken er netjes uit. Het inwendige litteken is nog steeds goed te voelen. Volgens haar moet ik het een jaar de tijd geven om volledig te helen. Vorige keer was mij verteld een half jaar, zeggen dus steeds wat anders. Maar aangezien mijn klachten sinds laatste controle nog amper veranderd zijn, verwacht ze niet dat er nog veel zal veranderen. Ik kan er dus vanuit gaan dat de klachten grotendeels blijvend zullen zijn.

De klachten komen dus door het litteken weefsel, waardoor ze er niks aan kan doen. Enige wat ze nog wel kon, is me doorverwijzen naar een fysio voor handtherapie, maar ze verwacht ook daarmee zo goed als geen verbetering. Ik zal het binnenkort wel vragen aan de fysio, moet er toch naartoe voor mijn bekken/rug.

 

Liefs Linda

2 thoughts on “Update behandeling CTS”

Geef een reactie

