Reviews & Shoplogs

My Little Pony Pinkie Pie snoep huis

Afgelopen maandag ging ik met Elaiza naar de Action en kocht daar onder andere het My Little Pony Pinkie Pie snoep huis voor Elaiza. (voor de overige aankopen zie Shoplog o.a. Action & Hema )

 

Meestal sla ik het speelgoed gangpad over als ik samen met haar naar de Action ga en aangezien het het laatste gangpad is, is die vaak ook makkelijk over te slaan. Deze keer had ik haar beloofd dat ze een speeltje mocht uitkiezen.

Dom natuurlijk, want nu kreeg ik amper de kans om door de rest van de winkel te lopen. Vanaf dat we binnen waren, riep ze al ‘bam, bam, bam’. (bedoelt bal) Tja ze vind ballen nu eenmaal leuk. Ik kon haar toch nog afleiden van het speelgoed want ze mocht de rest in het mandje doen.

Ik was eigenlijk expres op maandag gegaan, want dan is het normaal niet druk. Vandaag dus wel en dan is het niet handig om in een kleine winkel met een vrij grote wandelwagen te lopen. Ik wilde dus een beetje opschieten bij het speelgoed.

Eerste wat ze zag , waren de ballen. Natuurlijk wilde ze toen een nieuwe bal. Vorige keer heeft ze al een bal gekregen, dus vandaag maar iets anders uitzoeken.
Poppen vind ze niks aan en een zwembad/zandbak hebben we nog niet in de tuin, dus dat kunnen we overslaan.

Ze zag een doos met paardjes en een paardenstal. Die wilde ze wel hebben. Maar die vond ik niet zo leuk voor haar. Ook zag het er ook echt als goedkoop speelgoed uit (dun plastic), aangezien ze nog steeds alles in haar mond wil stoppen om op te bijten is dat dan niet zo’n goed idee.
Daarnaast stond de doos van Hasbro – My little Pony, dus ik wees die aan. Helemaal blij riep ze ‘Ja, ja’ . Prima, die snel in de mand gelegd en op naar de kassa.My little pony

Onderweg naar huis riep ze al steeds ‘huis, huis‘, ik ging ervan uit dat ze naar huis wilde, maar ze bedoelde dat ze de doos wilde hebben. Daar kwam ik thuis dus achter. Zodra ik haar uit de wagen had gehaald, voordat ik haar jas uit had kunnen doen, probeerde ze de doos al onder de wagen uit te pakken.

Eigenlijk had ik even snel alles binnen willen zetten, om vervolgens verder boodschappen te gaan doen. Maar ze was ongeduldig en wilde heel graag dat het huis uit de doos gehaald werd.

Ok dan, pakken we eerst even het huisje uit en gaan we daarna wel boodschappen doen.

Ik leg de doos op tafel om er eerst een foto van te maken. Ik had dus in de winkel niet zo heel erg goed naar de doos gekeken, had eigenlijk alleen gezien dat het van My Little Pony was.  Hmm leeftijd 4+ en het is een bouwpakket.   Dat is dus niet even snel uitpakken en geven.

Ze werd steeds ongeduldiger toen ik eenmaal de doos open had. Stond naast me en probeerde op tafel te kijken wat ik aan het doen was. Ondertussen kwam er nog maar 1 woord uit als een soort van mantra ‘open, open,open’.
Niet de meest ideale omstandigheden om op je gemak een speelgoedhuisje in elkaar te zetten en er ondertussen ook nog foto’s van proberen te maken. Maar het is me gelukt, al zijn de foto’s niet geweldig.

 

Het in elkaar zetten was vrij makkelijk, er zit een beschrijving bij, maar die heb ik niet gebruikt. het huisje zit best stevig in elkaar. Er zitten stickers bij die je op het huisje kan plakken en nog een velletje stickers om bijvoorbeeld de pony te versieren. Ook zitten er reserve raampjes en deur bij.
Omdat het vrij kleine stickers zijn en Elaiza die eraf gaat pulken, heb ik ze er niet op gedaan.

 

Als eerste had ik de pony in elkaar gezet en vast gegeven, daardoor kon ik iets rustiger de rest in elkaar zetten. Al bleef ze wel naast me staan om alles goed in de gaten te houden.

Toen het klaar was heb ik het op de salontafel gezet , zodat ze ermee kon spelen. Ze is er helemaal blij mee en ging gelijk spelen (en natuurlijk veel weer lostrekken)Elaiza spelen met huisje

Er zitten meerdere kleine onderdeeltjes aan, o.a. de hartjes op het dak. Hierdoor mag ze van mij alleen met het huisje spelen als ik erbij zit, anders gaat het huisje op de plank.

De volgende ochtend kwam ze beneden en riep gelijk weer ‘Huis, huis’, ze ging het ook gelijk zoeken. Inmiddels ‘woont’niet alleen de pony in het huisje , maar ook haar duplo poppetjes en haar andere My Little Pony.

Een geslaagd speeltje dus, bij Action voor €6.95, bij andere winkel ook te koop, maar dan liggen de prijzen een stuk hoger (zie beslist.nl)

 

Liefs Linda

 

Geef een reactie

