tags

Tag : Shoppen voor kids

Door Jessica van de Brabantse mama’s ben ik gevraagd om mee te doen aan de #shoppenvoorkids – tag, bedacht door Shopaholiek.

Nu vind ik tags altijd leuk om in te vullen, dus deze ook. Ookal ben ik alles behalve een shopaholic. Beter gezegd, ik heb helemaal nog niet zoveel gekocht voor Elaiza (wel gekregen/gratis)

 

Wat is jouw favoriete kledingmerk?
Geen favoriet merk, maar ik slaag vaak wel bij H&M, Hema,  Zeeman. Al ga ik voornamelijk naar de Zeeman voor rompers en leggings.

Wat is jouw absolute musthave op het gebied van kinderkleding?
Goede schoenen. Verder eigenlijk niks bijzonders, als het maar comfortabel zit.

Wat vind jij een  no-go qua kleding?
-Bont! echt of nep, ik vind het beide vreselijk.
-Ik heb altijd gezegd , ze krijgt niet teveel roze aan, maar je ontkomt er bijna niet aan in de kleine maatjes, dus er ligt behoorlijk wat roze in de kast. Al begint het nu wat minder te worden, nu ze maat 86/92 heeft
-Veel ruches of tule, een beetje kan nog net, maar niet meer dan 1 laagje.
-Opzichtige Disney printjes e.d.. Voor een pyjama vind ik het prima, maar verder komt het er niet in. Al heeft ze wel eens een (pyjama) shirt van Mega Mindy aangehad, omdat ze die perse aan wilde.

Heb je wel eens een miskoop gehad? Zo ja.. wat?
Ja een shirt bij de Zeeman, die na 1x wassen zodanig gekrompen was, dat ze hem nooit aan heeft gehad.

Welk kledingstuk is voor jou onmisbaar op vakantie?
Wij gaan niet op vakantie, maar hooguit wat dagjes weg. Dat zal dan voornamelijk met een boot zijn, dus zwemkleding, pet en reddingsvest.Zwemvest

Hoeveel geld geef jij gemiddeld uit per maand aan kinderkleding?
Heel weinig, max €25. Behalve als de kinderbijslag net binnen is, dan wel wat meer.

Wat vind jij ervan dat de sale steeds vroeger begint?
Top, ik hou van de sale! Ik koop eigenlijk alleen in de sale, of ik moet echt nu iets nodig hebben.

Waar haal jij je inspiratie vandaan voor kinderkleding? Wij hopen natuurlijk dat jullie zeggen: bij Shopaholiek.
Ik ben helemaal niet bezig met mode, ik koop wat ik leuk vind.

Shop jij veel online?
Nee. Wel kijk ik online voor ik de stad in ga, voornamelijk om te weten welke winkels ik wel en niet in hoef.

kleding
meisjeskleding maat 50-74

Wat doe jij met kleding die te klein is?
Ik heb tot u toe bijna alles bewaard, voor het geval er nog een tweede komt. Ook heb ik pasgeleden de kleine maatjes uitgezocht en meegegeven aan mijn schoonzusje. Die is eind van deze maand uitgerekend van de tweede, maar die weet niet of het een meisje of een jongen is.

Omschrijf de kledingstijl van je kids?
Vrij basic. Jeans/shirt/sneaker of jurkje/rokje

Koopt jouw man ook kinderkleding? En zo ja.. doet hij dat goed?
Nee,  behalve NAC kleding in de fanshop.

Hoeveel geef jij maximaal uit aan een spijkerbroek voor je zoon/dochter?
Ik zou er max. €20 voor betalen, maar ik heb nog geen spijkerbroek voor haar gekocht. Degene die ze heeft heb ik gekregen.

Koop je zelf wel eens tweedehands?
Ja, de meeste kleding die Elaiza heeft gehad is tweedehands. Vooral in het begin. Toen had ik via FB groepen heel veel kleding gratis of voor een prikkie (volle shopper voor €10). Ik ga ook geregeld bij de kringloop kijken.

schoenen 2Wat is jouw beste koop ooit?
Haar schoenen! Gelijk ook de duurste koop, al heb ik deze niet zelf hoeven betalen (was verjaardagskado voor haar). Omdat ik goede schoenen heel belangrijk vind,  zijn we voor schoenen naar een goede schoenenwinkel gegaan (Wilmo). Hier meten ze haar voeten goed op en kijken ze naar welke schoenen goed zitten.

Aangezien voet en rugproblemen veel voorkomen in de familie, vind ik het extra belangrijk dat ze goede schoenen heeft. Al zou ik haar het liefste iedere dag stoere Nike’s aangeven. Die komen later wel als ze goed loopt voor erbij.

Ik tag  MalouStephanie & Elisabeth! Lijkt me leuk om te lezen wat jullie hierop antwoorden.
Willen jullie dan wel even de originele bron Shopaholiek vermelden en het zou leuk zijn als je mij ook vermeld.

 

Liefs Linda

1 thought on “Tag : Shoppen voor kids”

Geef een reactie

