Elaiza

Nieuwe kamer voor Elaiza

Vrijdag belde mijn schoonzusje, met de vraag of ze mijn dochter mocht lenen zondagochtend. Ze gingen met een groepje naar het Aardbeienterras en aangezien mijn dochter een aardbeien monster is, leek het haar wel leuk.
Natuurlijk  mag ze haar meenemen, kwam mij ook wel mooi uit, kon ik mooi haar kamer overhoop gooien.

Zondagochtend op tijd eruit en Elaiza rond 9.30 bij schoonzusje gebracht.Daarna gelijk thuis aan de gang.

2 weken geleden toen het zo warm was, hadden we haar ledikant al van haar oude kamer afgehaald en op de voorkamer gezet. Op haar oude kamer staat de hele middag de zon, dus daar werd het steeds behoorlijk warm. Door de katten moest haar deur ook altijd dicht. Ze gaan anders in haar kast en bed liggen. De voorkamer is niet alleen een stuk koeler, maar ook een heel stuk groter.

De voorkamer was eerder altijd de logeer, was en pc kamer, maar al een hele poos werd die eigenlijk meer als opslagkamer gebruikt.

Als eerste heb ik alle spullen die er niet hoeven te blijven staan, van de kamer afgehaald. Dat staat nu allemaal op haar oude kamer en moet nog goed uitgezocht worden en naar zolder.

Eerst maar eens de ramen gezeemd, gestofzuigd en gedweild. Nu nog een keer een vrijwilliger vinden die de ramen boven aan de buitenkant wil doen. Inmiddels heb ik ook de lamellen op goede lengte geknipt (hingen er pas 3 jaar)

Daarna samen met ml de commode en de kledingkast verzet.
Bureau wat nog op haar kamer staat, staat te koop op marktplaats. Heb er nu even geen andere ruimte voor, dus blijft nog even daar staan.

Op het bureau staat nog een memobord, die ik nog op moet hangen op die muur. Hier hangen geboortekaartjes en verjaardagskaartjes van neefjes/nichtjes en vriendjes/vriendinnetjes op.
Als het bureau weg is, schuif ik de slaapbank nog een stukje op. Vind het nu niet veilig zo dicht bij het raam met de kleuterkabouter. Op de bank staan nu ook een hoop van haar knuffels, al staan de meeste in haar bed.

Wat een ruimte heeft ze nu, kan ze lekker boven spelen.

Aankomend weekend ga ik een nieuw (tweedehands) bedje halen. 1 waarvan er een zijkant uit kan. Ze probeert al een tijdje uit haar bedje te klimmen. Het is haar nog niet gelukt, maar denk dat dat niet lang meer gaat duren. Moet dan het nieuwe bedje nog wel verven, want het is rood, wat niet echt past bij de rest.

Er moet nog wel een hoop gebeuren op haar kamer, maar ze kan in ieder geval in een koelere kamer slapen. Naamslinger moet ik nog van de oude kamer afhalen en opnieuw ophangen.
Over een tijdje eens kijken voor behang, verf en gordijnen. Denk niet dat we nog genoeg gele stof hebben om er gordijnen van te maken, dus moeten voor iets anders kijken.
Twijfel nog om een kleed op de vloer te leggen. Een speelkleed is wel leuk natuurlijk.

Vorig jaar heeft ze van een tante al een kaptafel gekregen. Die heeft de hele tijd op zolder gestaan, omdat ze er geen ruimte voor had en ze er nog niks mee kon. Nu heb ik hem goed schoongemaakt om op haar kamer te kunnen zetten. Alleen ik kwam erachter dat er een knop op zit met licht en geluid, dus heb de batterijen eruit gehaald. Geen herriespeelgoed op haar slaapkamer, dat heeft ze beneden al genoeg.

Toen ze ’s middags thuis kwam liet ik haar gelijk haar kamer zien. Het eerste (en enige) wat ze zag was de kaptafel. Een groot succes dus. Ook de bank en de staande lamp vind ze geweldig.

Haar oude kamer is nu dus even omgetoverd tot rommelhok. Dit moet ik deze week zover mogelijk leeg hebben, anders kan heb ik geen plek om haar nieuwe bed te verven. Al denk ik dat ik een deel ga spuiten, dus dat moet ik dan toch ergens anders doen.

’s Avonds is ze zonder problemen heerlijk gaan slapen.

Liefs Linda

2 thoughts on “Nieuwe kamer voor Elaiza”

Geef een reactie

