Persoonlijk

Dagje puinruimen in de tuin

Inmiddels wonen we hier alweer ruim 3 jaar en is het dus ook al 3 jaar de Bedoeling dat de achtertuin volledig bestraat wordt.  Ik heb absoluut geen groene vingers,  al vind ik een tuin vol planten prachtig. Als het bestraat is komt er wel een bak voor een moestuintje en potten met planten erin.

Het eerst jaar hebben we bijna alle bestaande planten en boom verwijderd. Het voorjaar erop zou er bestraat worden. Doordat ik toen zwanger was en we dus andere prioriteiten hadden is het uitgesteld.  Maar nu 2 jaar verder is het nog steeds niet gedaan en we hebben al stenen staan.  Steeds is er wel een reden waarom het niet gedaan kan worden.  Dit jaar had ik de bramenstruik al een aantal keer zo goed mogelijk weggehaald,  zodat ze het weekend erna konden beginnen.  Maar dan regende het,  was het kraantje kapot(nodig ivm stronken/veel zand afvoeren),   ziek enz enz enz.

Dus had ik ook geen zin meer om die bramenstruik voor niks te gaan snoeien. Is nu eenmaal niet mijn favoriete hobby en het kost mij heel veel energie,  die ik liever ergens anders voor gebruik.

Gisteren kregen we de vraag of we een zwembad wilden hebben voor in de tuin. Natuurlijk willen we dat!  Alleen is het er 1 van ruim 3,5 mtr doorsnee.

Dus moet ik wel aan de slag in de tuin,  zodat we hem ook op kunnen zetten. Vandaag is Elaiza een dagje bij oma en ik wilde eigenlijk wat op zolder doen, maar nu in de tuin aan de gang gegaan.
Vanmorgen pas een uurtje bezig geweest en het ziet er al een stukje beter uit, maar nog lang niet goed genoeg. Hopelijk gaat het hierna ook niet al te lang meer duren voor ze gaan bestraten, heb het nu wel gehad met het onkruid wieden iedere keer.

Tussendoor even eten en blogje typen en dan weer verder.  Zal het vanavond/morgen wel heel goed voelen.  Nu eigenlijk al teveel,  maar als ik ergens aan begin wil ik het ook af hebben.

Hierdoor en omdat het de aankomende dagen wel erg lekker weer wordt, besteed ik even weinig aandacht aan de site en komen er misschien geen blogs online. Wel post ik geregeld updates op Instagram.

Liefs Linda

3 thoughts on “Dagje puinruimen in de tuin”

Geef een reactie

