tags

Inhoud van mijn koelkast

 

De inhoud van mijn koelkast

De foto’s heb ik 3 weken geleden gemaakt, het was dan ook de bedoeling deze blog eerder te typen en online te laten komen. Maar dat was er nog niet van gekomen, dus bij deze.

Meestal ligt er niet zo heel veel in, omdat ik dagelijks de boodschappen doe. Als ik voor meerdere dagen haal, dan gaat vaak een groot deel gelijk de vriezer in. Deze keer had ik net boodschappen gedaan en stond ik op het punt om te gaan koken. Avondeten die avond was biefstuk met kruidenboter, hamburger, champignons, cherrytomaatjes en verse friet.

Ik heb een koelvriescombi, onder de koelkast zitten nog 3 diepvrieslades. Daar zit brood, vlees, diepvriesfruit, restjes, rollen vlees voor Benji en nog een aantal ijsklontzakjes moedermelk in.

Ook heb ik nog een losse tafelmodel vriezer staan, maar die is op het moment helemaal leeg en staat dus uit. Deze is voornamelijk voor het vlees van de het  vlees van Benji. Volgende week moeten we weer nieuw vlees bestellen (54kg), dus dan gaat die vriezer weer aan

In de deur

  • Bakboter en roomboter. (De roomboter gaat uit de koelkast, zodra het bakje in de kast leeg is.
  • Leverpastei
  • Plakjes Cheddar
  • Restjes van blok kaas om te raspen
  • Bijtring
  • Zakje sambal van de chinees (inmiddels in de vuilbak)
  • Ketjap en citroensap
  • Zaanse mayonaise
  • Koffiemelk  (Altijd kleine flesjes, want het is alleen
    voor ml. Pakjes zijn wel goedkoper, maar dan moeten we vaak een half pak weggooien.)
  • Roosvicee
  • Ketchup (ligt normaal op bovenste plank, maar nu bijna leeg)
  • Melk (1 van de dingen die hier altijd in huis is en er gaat ook een kan per dag doorheen)

Meestal heb ik ook nog een doos eieren in de deur staan, maar die had ik nog niet gehaald.

Groentelades

Fruit leg ik altijd in de koelkast (behalve bananen), omdat het in de keuken te warm is. In de woonkamer zitten de katten eraan. Als het heel warm is heb ik zelfs de aardappels in de koelkast liggen, anders kan ik ze na 2 dagen wel weggooien.inhoud-koelkast-9

Het fruit is voornamelijk voor Elaiza. Ik ben niet zo’n fruiteter, al gaat het steeds beter. Veel fruit kan ik ook niet (meer) eten door allergie.

Appels, peren, citroen, mandarijnen, blauwe besjes, stuk komkommer, halve citroen, druiven en champignons.

Onderste plank

  • Kan water . Sinds ik die kan in de koelkast heb staan drink ik veel makkelijker water. kan gaat ook dagelijks op.
  • Amstel Radler 0.0%. Ik drink geen alcohol (o.a. door borstvoeding) en ben ook geen echte bierdrinker, maar dit vind ik wel lekker. Moet er alleen niet teveel van drinken (max 2), want dan krijg ik stuwing (ja, zelfs na ruim 20 maanden nog)
  • Hertog Jan. Meestal alleen flesjes, nu ook een paar blikjes(aanbieding), voor bij  Palm parkies

inhoud-koelkast-5

Middelste planken

  • Bakje met rollen vlees voor Benji (hij eet 1 tot 1,5 rol per dag. Rollen zijn 500gr)
  • Bord met gekookt ei (was van Elaiza, maar ze wilde het niet, gaat dan bij Benji zijn eten)
  • Bakje met groene deksel is een hamburger ie over was van de dag ervoor.
  • Vlees : Biefstukjes, shoarma, verse worst
  • Bloemkool

inhoud-koelkast-4

  • 2 bakken volle kwark
  • Halvarine  (ml lust geen roomboter op brood)
  • Bakje kruidenboter
  • Bakje smeerkaas
  • Blok jonge kaas
  • Boterhamworst, salami, kipfilet. (meestal ook nog ontbijtspek in huis)

inhoud-koelkast-3

Bovenste plank

Sauzen : curry, fritessaus, knoflooksaus en cocktailsaus.

2 pakken karnemelk. Elaiza en ik vinden karnemelk erg lekker, ik haal het eigenlijk alleen niet zo vaak.inhoud-koelkast-2

 

Liefs Linda

Deze blogpost is 1 van de opdrachten van de 30 Day Blog Challenge  van HareMaRiSteit 

30-day-blog-challenge-nl-1

1 thought on “Inhoud van mijn koelkast”

Geef een reactie

