tags

De Kids BrandTag; wat zijn jouw favoriete kindermerken?

Deze tag kwam ik tegen bij Malou van madebymalou.nl . Ik heb een aantal punten verwijderd, omdat deze niet van toepassing zijn bij ons en een aantal nieuwe toegevoegd.
De tag is bedacht door Linda van Mamaliefde.nl.

Shampoo
Ik ben altijd heel erge fan geweest van Zwitsal, tot ik vorig jaar een pakketje van Naïf won. Sindsdien gebruik ik alleen nog maar Naïf voor haar. Al was ik haar haren niet elke keer als ze gaat douchen, want dat is niet nodig.naif

Billenzalf
Ze heeft gelukkig nog niet zo veel luieruitslag gehad, maar als ze het wel heeft gebruik ik sudocreme of bepanthen. 1 keer heeft ze erge uitslag gehad, toen heb ik ook talkpoeder gebruikt. Dat was toen het enige wat ze toeliet.

Luierdoekjes
Ik heb hier niet echt een vast merk voor. Meestal AH basic, AH of van de Aldi. Haal ze ook wel eens bij Kruidvat, maar die vind ik stinken. Elaiza vind zelf die van de Aldi het fijnste (en lekkerste ruiken).

Pleisters
Meestal heb ik Hansaplast in huis, die je zelf kan knippen. Heb ze voor haar nog niet nodig gehad. Heb ook wel eens eigen merk gehad, maar die plakken vaak niet zo goed.

Schoenen
Hoewel ik een erge fan ben van Nike schoenen, koop ik ze voor haar (nog) niet. mooie schoenen, maar niet goed voor de voeten (behalve bij sport natuurlijk).De eerste schoentjes waren wel van Nike (maatje 15).
Haar eerste echt goede schoenen waren van het merk By Romagnoli. We hebben toen haar voeten op laten meten bij een goede schoenenzaak. Omdat ik die schoenen nogal aan de prijzige kant vond, ben ik voor de volgende schoenen bij Scapino gaan kijken. Daar hebben ze ook goede merkschoenen. Tweede paar goede schoenen zijn van Hush puppies

 

Ondergoed
De meeste rompers en onderbroekjes die ze heeft, heb ik niet zelf gekocht. Ik vind de rompers van de Hema (de stretch) wel de fijnste, maar ze heeft er ook veel van de Zeeman. Onderbroekjes heeft ze van de Hema.

Spijkerbroek
In het begin had ik vaak de stretch spijkerbroekjes van de Zeeman. Nu heeft ze spijkerbroekjes van H&M, Hema, Cars (tweedehands). Ik vind de treggings van de H&M wel de fijnste. Aangezien ze vrij smal is en die mooi aansluiten. De rest van de broeken zijn of te kort of te wijd op de heupen.

Knijpfruit
Heb ik nooit gekocht. Ze heeft bijna vanaf het begin volgens de Rapley methode gegeten. Dus gewoon stukken fruit. Als we weggaan, doe ik dus gewoon fruit en eventueel een mesje in een bakje.

Kinderstoel
Kinderstoel hebben we gekregen van mijn schoonouders. Die hebben hem via een tweedehands FB pagina. Het is een Chicco Polly Seventy. Op zich wel een fijne stoel. Ze kon er met 4 maanden al in, omdat je hem in verschillende standen kan zetten. Nadeel is dat het een rotwerkje is om de stoel goed schoon te krijgen, zeker aangezien ze het leuk vond om  alles vol te smeren (tja die rapleymethode is knoeien)
Maar mocht er ooit nog een tweede komen, dan wil ik graag een Stokke TrippTrapp (of een gelijke)chicco-polly

Kinderbed
Ledikant wat ze nu nog heeft hebben we via marktplaats gekocht. Geen idee waar die vandaan kwam.
Ik heb pas geleden een ledikant van de Ikea gekocht via marktplaats. Bij deze kan er een zijkant afgehaald worden, wat wel zo handig is met een klauterkabouter. Ik ben die nog aan het verven, maar die komt z.s.m. in de plaats van haar oude bedje.

Hydrofiele doeken
Ik heb een paar nieuwe gekocht bij Kruidvat en Wibra. De rest heb ik gekregen of tweedehands gekocht. Die zijn o.a. van Hema en Prenatal.
Die van de Wibra zijn vrij ruw vergeleken met de rest, dus die zou ik geen tweede keer kopen.

Luiers
Pampers vind ik wel fijn, maar te duur. Meestal haal ik daarom de luiers van Kruidvat, maar ook vaak van de AH

Babyfoon
We hadden tweedehands een Alecto DBX-88 , maar na een jaar hadden we een kabelbreuk bij de oplader van het parentdeel. Ik gebruik die babyfoon nu alleen nog voor de muziekjes.
Nu hebben we weer tweedehands een hele simpele babyfoon van Philips.
Ook hebben we een IPcamera op haar kamer, die we later als gewone beveiligingscamera gaan gebruiken. Deze werkt met een app op onze telefoons. Wel handig om even te kunnen kijken als we haar horen, zonder gelijk haar kamer op te gaan. Vaak is ze gewoon aan het huilen/praten in haar slaap.

Wandelwagen/buggy
Buggy gaan we nog voor op zoek binnenkort, want de wandelwagen is te groot en aan vervanging toe.
Wandelwagen is een Jane Slalom Pro

jane-slalom-pro
Bron foto : okbabystrollers.com

Loopauto/loopfiets

Ik heb een tijd geleden een loopauto bij de Action gekocht. Hier speelt ze best wel veel mee. Voor 2e verjaardag willen we een loopfiets kopen, of zetten het op het lijstje voor Sint.loopauto

Tablet
Vind ik nog niet nodig voor haar. Wel speelt ze vaak een spelletje op mijn telefoon Ballon pop of App voor peuters

Luiertas
Ik heb een luiertas van Mutsy. Die hebben we gekregen voor Elaiza geboren was. Inmiddels gebruik ik die al een tijdje niet meer, behalve als we een dagje weggaan. Ze heeft nu een rugtas van Minni Mouse. Groot genoeg voor een paar luiers, doekjes en reservekleding.Luiertas

Drinkfles
Ik voed zelf, dus ik heb geen flessen gekocht. Had er wel een paar gekregen.
Difrax wilde ze niet, Avent natural ging redelijk. Maar de fles van Kruidvat heeft ze het meeste uit gedronken.
Daarna heeft ze een oefenbeker van Nuby (zachte tuit) gehad en rietjesbekers van Hema en Difrax. Laatste 3 gebruik ik nog dagelijks, al kan ze ook goed uit een gewone beker drinken.

Kolf
De eerste week heb ik een kolf gehuurd, om de borstvoeding goed op gang te helpen. Daarna heb ik er 1 gekocht. Geen bekend merk, want die zijn veel te duur. Maar een budgetmerk. SISI babysisi-baby

Draagzak/doek

Ik heb eerst een ringsling gekocht, maar die heb ik vrij snel al weer verkocht. Ik kreeg er snel last van mijn rug en nek van, doordat het asymetrisch is. Daarna heb ik een draagzak van Mucibi gekocht en deze gebruik ik nog geregeld om samen de hond uit te laten. Draagzak begint een beetje te klein te worden en Elaiza wat te zwaar voor mij, maar voor kleine stukjes is het nog wel te doen.

mucibi.jpg
Bron foto: pinkorblue.nl

Liefs Linda

 

2 thoughts on “De Kids BrandTag; wat zijn jouw favoriete kindermerken?”

    1. Lidl hebben we niet dichtbij zitten, dus die heb ii nooit gehad. Van de Aldi wel een keer, maar zijn duurder dan van de AH en vind de kwaliteit minder. Ook vind Elaiza ze iets te leuk. Op die luiers staan verschillende dieren, vooral de leeuw en aap waren leuk, rest wilde ze niet aan, behalve als de rest op was. Ook trok ze steeds haar broek uit om te laten zien wat er op haar luier stond 😂

      Like

Geef een reactie

