Elaiza

Middagslaapje? Nee, niet moe!

21 maanden

21 maanden is ze alweer, wat gaat het toch hard. Ze heeft ook een behoorlijk eigen willetje, dus als ze iets niet wil, dan gebeurd het ook niet (denkt ze).
Zo ook met slapen in de middag.

Nee, ben niet moe!

Waar ze eerst tussen 11.30 en 13.00 naar bed ging en dan 3 uur sliep, mag ik nu blij zijn als ze 1 keer per week  in de middag slaapt. Terwijl duidelijk te zien is dat ze moe is, maar ze vertikt het gewoon.

Omvallen van de slaap

Gevolg is dat ze bijna dagelijks wel bij mij op schoot (tijdens een voeding) of op de bank in slaap valt. Probeer ik haar dan over te leggen, wordt ze wakker. Dus dan laat ik haar maar even liggen. Meestal wordt ze vanzelf na een half uurtje wel weer wakker.

Al dagen probeer ik haar gewoon naar boven te brengen, maar zodra ze doorheeft dat ze moet gaan slapen is het al drama en dan ligt ze nog niet eens in bed.
Ze drinkt altijd bij me voor ze gaat slapen, met een muziekje aan (babyfoon). Normaal leg ik haar dan wakker in bed, pakt ze haar beer en aap en gaat ze slapen. Soms gaat ze eerst nog even spelen met haar knuffels, om vervolgens andersom in bed in slaap te vallen.

Gillen en krijsen

De laatste week doet ze dat ook, maar zodra ik de deur uit ben, gaat ze staan en krijsen. “mama uit” “mama tinken”(drinken). Dan ga ik even terug en als ze nog wil drinken, mag ze dat.
Daarna weer terug in bedje met aap en beer, in de hoop dat ze dan wel gaat slapen.
Maar dan begint ze weer. We hebben een camera op haar camera met een spreekfunctie. Vaak praat ik dan tegen haar door de camera. Eerst zei ze “ja mama” en ging lekker slapen, nu praat ze ook terug, maar slapen ho maar.
Omdat ik haar niet onnodig wil laten huilen, haal ik haar er weer uit. Als ze overstuur is kan ze toch niet slapen. Eenmaal beneden is het weer goed en gaat ze lekker spelen.

Slechte nacht

Vanmorgen was ze al vrij laat wakker (8.30), maar was vannacht dan ook wel 3 keer wakker geweest. Waardoor ik vannacht ook slecht geslapen heb. Ik wilde haar vandaag dus echt wel even op bed hebben, al is het maar een uurtje.
Na eerst in de tuin opgeruimd en gespeeld te hebben, vond ik het om 13.30 toch echt wel tijd voor bed. Daar was ze het niet mee eens, veel te druk nog om te kunnen slapen. Dan maar even rustig tv kijken en een half uurtje later naar bed.
Tv kijken hielp wel een beetje, ze was minder hyper, dus hop naar boven.

Kletskous

Tijdens het drinken lag ze al te doezelen in mijn armen, dus ik wilde haar op bed leggen.  Ze ging zowaar gelijk liggen!
Maar ik was deur nog niet uit of ze begin te kletsen.

“mama ook moe?” Ja schat, mama ook moe, welterusten tot straks.
“mama ook beer?” nee, mama hoeft beer niet.
“mama ook bed” ja mama ook even naar bed.
“mama , eten….op” Ja, eten is op.
“mama , woef woef ook?….”mama, miauw ook?”…..”mama, deur open..”
enz enz enz….
Ga maar lekker slapen, tot straks “oké mama”

Eenmaal beneden zet ik de babyfoon aan en open ik de camera op mijn telefoon. Babyfoon snel weer zachter gezet, want ze begon weer te krijsen.
Via de camera gepraat met haar “ga maar lekker slapen” “Of ga even spelen met beer en aap”
Waarna ze met wat gemopper is gaan ‘spelen’ met haar knuffels. de meeste liggen nu naast haar bed.

Ineens was het STIL!

Ze slaapt!!

Alleen was dat pas om 16.00, dus kan ze niet zo heel lang slapen, anders krijg ik haar vanavond weer niet in bed.

Maar nu even rust en heb ik dus even tijd om een blogje te typen.

wp-1474719450962.png

1 thought on “Middagslaapje? Nee, niet moe!”

Geef een reactie

