Elaiza

Dreumes eerste nacht in open bedje

Een tijdje geleden heb ik een tweedehands Ikea ledikant gekocht. Zo een waarvan er 1 zijkant uit kan. Bij het ledikant wat ze had kon dat niet en ze begon te proberen om eruit te klimmen.

Het nieuwe ledikant moest nog wel geverfd worden, want het was rood.
Het verven duurde wat langer als dat de bedoeling was, want de verf dekte niet goed. / blik geel verder is het klaar.

Afgelopen zaterdag heb ik samen met Elaiza het oude ledikant uit elkaar gehaald en de nieuwe weggezet.
Gelijk moesten haar knuffels erin en ze wilde gaan slapen haha.

 

Doordat ze in de middag geen dutje meer had gedaan, kon ze ’s avonds mooi op tijd naar bed. Om 20.00 lag ze erin (uur eerder als normaal)
Omdat het nogal een draaikontje kan zijn, had ik er voor de zekerheid een paar tuinkussens voor gelegd. Niet voor niks bleek 4 uur later., want we hoorden ineens “bonk” en een korte huil. Gelijk daarna sliep ze gewoon verder.
Half uurtje later werd ze wel wakker en ben ik naar boven gegaan en haar weer terug in bed gelegd.

De rest van de nacht is ze er niet meer uitgevallen en heb ik haar ook niet meer gehoord. Toen ik rond 8.00 wakker werd (nieuwe tijd), lag ze nog lekker te slapen. Klein half uurtje later hoorde ik haar kletsen tegen haar knuffels. Tegen 9.00 riep ze “mama uit”, dus ben ik haar eruit gaan halen.

 

Inmiddels zijn we alweer een paar nachten verder en ze is er niet meer uitgevallen , of ze is heel stilletjes terug gekropen.
Kussens blijven nog wel even liggen, die schuif ik overdag gewoon onder haar bedje.

wp-1474719450962.png

5 thoughts on “Dreumes eerste nacht in open bedje”

  1. Wat goed dat ze er niet uit komt! En mooi kleurtje inderdaad. Mijn zoon beweegt zo veel in zijn slaap dat ik een open ledikant / peuterbed nog niet aandurf, nog afgezien van de mogelijkheid dat hij dan continu zijn bed uitkomt ipv te gaan slapen, haha. Gelukkig doet hij nog geen pogingen uit zijn ledikant te klimmen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

