dagboek

Druk weekje! o.a. nieuwe meubels, ziek, examen

Pff de tijd en zin om te bloggen was er de afgelopen week even niet.

Het begon 1,5 week geleden al met de vaatwasser die er geen zin meer in had. Na de koelkast en wasmachine nu toch hopelijk voorlopig het laatste dat vervangen moest worden. Gelukkig konden we een nieuwe kopen, ik heb dus maar een paar dagen met de hand hoeven afwassen.

Maarja, vaatwasser uit de keuken, dus ik dacht laat ik de keuken eens goed schoonmaken en opruimen. Dus alles van de kant af gehad en gepoetst.
Ik wilde ook al een hele tijd een extra werkblad in de keuken hebben, zodat de magnetron en koffie apparaten niet meer op het aanrecht hoefden te staan.
Nu had ik al maanden een kastje te koop staan, maar ik kwam er maar niet vanaf. Tot ik me bedacht dat die misschien wel in de keuken zou passen. Even meten en ja hoor past perfect! Alles overgezet , dus een lege aanrecht. Senseo staat inmiddels ook op het kastje, maar daar moest ik eerst een dienblad voor halen (lekt een beetje)

 

Elders opruimen

Donderdag en vrijdag ging John helpen bij zijn oom. Die gaan verhuizen en de berging moest opgeruimd worden. Van alles wat weg mocht, mocht hij meenemen wat hij wilde hebben. De rest moest naar de kringloop gebracht worden. Totaal zijn ze nu 3 dagen bezig geweest en heeft hij een aantal spullen uitgezocht. Waaronder o.a. een tuinset + bbq, kledingkast (voor Elaiza straks), logeerbed, speelgoed voor Elaiza, speelgoed voor hemzelf (van de bestuurbare auto’s) en een vriezer. Speelgoed voor Elaiza heb ik grotendeels even boven gezet, om later een keer te geven.

We konden ook via via andere meubels krijgen, die eigenlijk binnenkort zouden komen. Maar aangezien ze nu toch met een bus en aanhanger aan het rijden waren, was het wel zo makkelijk om dat gelijk mee te nemen.

Je raad het al……mijn huis staat vol!

ruimte-maken
Plek maken voor de nieuwe meubels

 

Oude meubels weggeven en verkopen

meubels-1De oude meubels staan op marktplaats, maar alleen de eetkamertafel (gratis ) en de salontafel zijn weg. De grote kasten staan nog te koop, maar staan ook behoorlijk in de weg.

Iemand kasten kopen??

kasten

Nog een nieuw bed voor Elaiza

Pasgeleden heeft ze al een nieuw ledikant gekregen. Maar bij de meubels die we konden krijgen zat ook een mooi 1 persoonsbed voor als ze wat ouder is. De bedoeling was om die voorlopig op zolder te zetten. Alleen met binnenzetten, kwamen we erachter dat een deel van het bed maar net de 1ste trap op kon en dus waarschijnlijk niet eens naar zolder kon. Dus maar besloten om hem gelijk op haar kamer te zetten. Matras van het logeerbed er voorlopig op gelegd.
Betekend dus dat het slaapbankje weg moet. Staat dus ook te koop op marktplaats.
Binnenkort komen de rest van de delen van de kledingkast en dan ga ik nog wel schuiven met de meubels op haar kamer. Commode en de kast gaan er dan vanaf en alles komt op een andere plek te staan.
kamer-elaiza

Verkoudheid

Afgelopen weekend begon Elaiza ook wat verkouden te worden. Eerst alleen een beetje een loopneus en niezen, maar inmiddels ook flink hangerig, met vlagen koorts , slecht eten enz. Zo sneu. Hopelijk knapt ze snel op, wil toch wel naar de intocht van het weekend.
Zondagmiddag was ze op de bank in slaap gevallen, kort daarna werd de oude salontafel opgehaald en de nieuwe meubels binnengebracht. Ze heeft er niks van gemerkt. Wel was ze heel verbaasd toen ze wakker werd en heel de kamer er anders uitzag haha.

(datum/tijd foto klopt niet) Zondag avond op bed gelegd en een paar uur later hoorde we een doffe “bonk” Toen ik op de camera keek, lag ze heerlijk midden in de kamer op de grond te slapen. Omdat ze lag te slapen, heb ik haar nog even laten liggen en in de gaten gehouden via de camera. Zo heeft ze toch zeker wel 1,5 uur liggen slapen. Daarna kwam ze overeind en ging kruipen, uit het zicht van de camera. Toen maar naar boven gegaan, waar ik haar gewoon slapend aantrof. Lekker in bed terug gelegd, waar ze de rest van de nacht is blijven liggen.

Theorie examen

Gisteren moest John op voor zijn theorie examen. Door alle drukte de afgelopen week, had hij dus amper geleerd. Hij heeft het theorieboek nog niet eens uitgelezen.
‘S morgen nog wel een paar proefexamens gemaakt. We gingen er dus eigenlijk vanuit dat hij zou zakken. Al heeft hij natuurlijk wel al ruim 15 jaar rijervaring (scooter) en zou het grootste deel van de regels gewoon moeten kennen.

Kort na de tijd dat hij examen moest doen ging mijn telefoon. Ik vond het al raar dat hij binnen 10 minuten kon bellen.
Omdat ik weer eens te laat was met opnemen, belde ik hem terug.

Yes, hij is gewoon geslaagd!!

Tijdje geleden had hij een proefles gedaan en aan de hand daarvan dacht de instructeur dat hij aan 15 lessen genoeg zou hebben. Dus binnenkort beginnen met lessen en gelijk het examen aanvragen. Hopelijk dan ook snel zijn rijbewijs.
Dan wordt het toch een stuk makkelijker als we ergens naartoe willen. Voor Elaiza er was gingen we samen op de scooter, nu moet alles of op de fiets of met openbaar vervoer.

 

Hopelijk zijn de oude meubels snel verkocht en kan ik de kamer weer goed inrichten. Daarna komt er ook een blog van online.

wp-1474719450962.png

 

 

Geef een reactie

