dagboek, Persoonlijk

Dag Sinterklaasje, op naar de Kerst! 

Dit jaar hebben we thuis,  buiten schoentje zetten,  niks gedaan.  Wel vond ze het heel erg interessant en swingde er op los als we youtube hadden aangezet met liedjes van de Club van Sinterklaas of Coole Piet Diego.

Pakjes middag

Afgelopen zondag hebben we pakjesmiddag gehad bij mijn schoonouders,  met veel pepernoten en snoepjes.  Gevolg daarvan…… Een stuiterbal die einde van de middag buikpijn had en moest spugen (om vervolgens weer verder te willen eten)

In de ochtend kreeg ik een appje van schoonzusje, of we zelf ook kadootjes voor Elaiza hadden gekocht…euh ja natuurlijk!  Hier was geen rekening mee gehouden (miscommunicatie),  waardoor Elaiza nu meer kadootjes  zou hebben als haar neefje en dat kan  natuurlijk niet. Omdat ik maandag naar het ziekenhuis moest,  wilde ik thuis eigenlijk geen pakjesavond meer doen. Dus ik had gezegd tegen haar dat ze die tas maar apart moesten laten staan,  zou ik het wel met haar verjaardag geven ofzo. Ze heeft ze toch gehad die middag. Geen idee hoe ze het aantal opgelost hebben.

sinterklaas-kadoZe weer goed verwend in ieder geval! Bovenste 2 foto’s zijn een aantal van de schoenkadootjes die ze heeft gehad. Laatste foto heeft John gekregen, is om in de kertsboom te hangen.
Maar goed dat ik de speelgoedkast en bak al uitgezocht had en een deel weggedaan heb (naar zolder)

Kerstfoto’s

Mijn schoonzusje is als hobby veel bezig met fotograferen. Ze wil dus geregeld foto’s maken van Elaiza om te oefenen. Vorige week had ze al een aantal foto’s gemaakt, maar die waren niet echt in goede kwaliteit. Er zit een ruis in die ze niet weg krijgt. Heel jammer , want ik vind het wel erg leuke foto’s. Waarschijnlijk laat ik er toch wel een aantal afdrukken om in het album van Elaiza te plakken.kerst-collage-1

Dinsdag heeft ze nog een keer geprobeerd om leuke foto’s te maken. Dit keer ook niet echt goed licht en een dreumes die niet echt zin had. Toch zijn de foto’s super leuk geworden.img_20161207_005334

 

Kerstversiering

Normaal gesproken begonnen we op 6 december met de kerstversiering, maar ik voelde me niet echt lekker, dus ik ben een dagje later begonnen. Elaiza wilde heel erg graag helpen met de boom zetten en het raam versieren.

Ik  moest nog iets van een stuk stof hebben om op de kast te leggen. Zodat ik daar de trein en een paar huisjes op kon zetten. Ik ben naar de Action gegaan daarvoor. Eigenlijk wilde ik een zilvergrijze meenemen, maar Elaiza wilde de rode en die wilde ze niet meer teruggeven. Ik mocht hem nog net afrekenen, maar daarna heeft ze hem vastgehouden tot we thuis waren.  Eenmaal thuis en uitgepakt was het toch niet meer zo interessant en ging ze toch maar met haar sneeuwbol spelen.
Ook kreeg ik een chocoladeletter gratis, die thuis gelijk ingepikt werd.kerst-action
Verder kocht ik nog een kleurboek van Minnie Mouse, een setje met (glitter) haarband, stiekjes en knipjes en Winnie the pooh stickers voor op haar kamer.

Aangezien ze gekozen had voor een rode loper, dus ook maar de rode ballen in de boom. Ook wilde ze de glitterballen erin hebben (eigenlijk de discoballen, maar dat vond ik niet zo’n goed plan.)

Ze heeft een deel van de ballen er zelf in gehangen en was helemaal trots dat het haar lukte. Al zijn er ook een aantal op de grond gevallen, gelukkig zijn het plastic ballen.kerstboom-versieren

Ik ben nog niet helemaal, ook buiten komen er weer een aantal lampjes. Die foto,s komen van de week vanzelf op IG.

wp-1474719450962.png

 

Geef een reactie

