Reviews & Shoplogs

Shopping time!

Het was hoog nodig om weer eens de stad in te gaan en wat kleren te kopen.
Vorige week scheurde namelijk mijn enige spijkerbroek kapot!!

Omdat we natuurlijk een weekbudget hebben, is het soms best lastig om kleding te kunnen kopen tussendoor. Gelukkig kunnen we voor de feestdagen altijd een extra budget aanvragen. Dit heb ik dus ook gedaan, niet alleen om van te shoppen, want er zijn genoeg feestdagen deze periode (5 jaar getrouwd, Elaiza 2, kerst, oud en nieuw).

kapotte-broek-jeans-caDoordat ik geen goede broek meer had (alleen legging en trainingsbroeken) ben ik de dag erna ’s avonds even met John en Elaiza de stad ingegaan. Bij de C&A was het al uitverkoop. In die rekken vond ik een aantal goed afgeprijsde broeken en ik ging passen. 1 ervan zat redelijk en was maar €7,50, dus die nam ik mee.
Alleen niet bij stilgestaan dat het zo’n spijkerbroek is die heel erg uitlubbert als je hem een half uur aanhebt. Maarja, voorlopig beter als niks.

glitter-zeemanVoor Elaiza had ik al een rokje en broek gezien bij de Zeeman die ik wilde halen zodra er geld binnen was. Samen met haar naar de winkel op het plein hier gegaan. Het rokje vond ze geweldig. De broek wat minder, want er hing een glitter legging naast. Ze mocht kiezen (is kleding bedoeld voor haar verjaardag/kerst). Ze koos natuurlijk voor de glitterlegging.Het rokje hadden ze alleen nog in maat 98/104, wat aan de ruime kant dus. Gelukkig is omi handig met het naaimachine en die heeft hem wat smaller gemaakt. (Nog geen foto van kunnen maken, vandaar een foto van de site.)
Voor mezelf een bordeaux rode tregging meegenomen. Redelijk uit mijn comfortzone, ik draag normaal zwarte of spijkerbroeken.tregging-zeeman

Ik wilde voor mezelf nog een broek halen en een paar schoenen. Heb nu alleen Nike’s , dus is hard nodig dat er een netter paar bijkomt.
Hiervoor wilde ik eigenlijk een keer alleen de stad in gaan, want met een dreumes is dat niet echt handig. Maar toen mijn schoonzusje zei dat ze de stad in moest, afgesproken om samen te gaan. Dan kon Elaiza ook gewoon mee en kon ik gelijk voor haar voor schoenen kijken.

matchday-busMet aankleden koos Elaiza haar NAC shirt, het is tenslotte Matchday! Tantie zouden we in de stad zien, dus gingen we met de bus. Dan kon ik tenminste de wandel wagen meenemen. In de bus ging ze gekke bekken trekken haha.

kleurboek-verborgen-personenAls eerste kocht ik een nieuw kleurboek (€6,99). Was eigenlijk niet mijn bedoeling om in de boekenwinkel te kijken, maart schoonzusje moest er even zijn en toen zag ik dit boek en kon het niet laten liggen.

tregging-caBij de C&A vond ik nog een tregging (€ 10,43)

shirts-hema-zeemanBij de Hema vonden we een leuk roze shirtje (€7,00) voor bij haar rokje, het andere shirtje (€3,99) komt van de Zeeman. Beide heeft ze van tantie gekregen, alvast voor haar verjaardag. Voor mezelf bij de Zeeman 2 hipsters en een shirt gehaald, maar shirt zit niet mooi, dus die gaat terug.

wibraBij de Wibra kocht ik 4 sets met kleerhangers voor haar kast en bescherming voor stopcontacten.(€1,00 p/st)

Tantie moest weg, dus zijn we zelf nog even een paar winkels in geweest in de stad, voor we met de bus terug naar huis gingen. Ik had nog geen idee wat we moesten gaan eten, maar op de zijkant van de bus stond reclame voor pizza. Toen Elaiza dat zag wees ze ernaar en zei gelijk “die eten”. Dus bij het plein uitgestapt om pizza te halen in de supermarkt.

Op het plein wilde ik toch nog even een keer bij Scapino kijken voor schoenen. Voor Elaiza een paar gevonden. Omdat ze net tussen 2 maten zit, wilde ik niet al te veel geld uitgeven. Schoenen die ik zocht voor haar zijn voornamelijk voor tijdens de feestdagen, die bij haar ‘blingbling’ kleding kunnen. Deze laarsjes had ik eerder al in maat 23 geien, maar die kon ik met moeite aankrijgen bij haar, eigenlijk alleen als ik heel de veters loshaalde. Dan zat haar voet er wel goed in, maar zouden ze over een paar weken echt te klein zijn. Een maat groter stond er van de week niet, maar vandaag wel. Ook bij deze moesten de veters een stukje losser, maar dan zitten ze perfect (vingerdikte ruimte). Ze zijn stevig, van leer en hebben glitters, dus zijn we er beide blij mee en dat voor maar €17,50!schoenen-scapino

Daarna snel boodschappen gedaan en eenmaal thuis bedacht ik me dat ik nog naar de garage moest om vlees voor Benji uit de vriezer te halen. Die is in de straat bij mijn schoonouders. Dus dan ook maar even langs opa en oma, kunnen ze gelijk de nieuwe kleding van Elaiza zien. Oma was niet thuis, maar tantie kwam wel net aan. Daar nog even gezeten en weer naar huis.

Voor mezelf heb ik nog steeds geen schoenen!  Ik kan gewoon echt geen schoenen vinden. Veel schoenen zijn of met een hak of ik vind ze veel te duur (wil echt max. €50 uitgeven nu). Nadeel is ook dat door de fibro en rug/bekken pijn, ik maar op weinig schoenen goed kan lopen. Hakken of helemaal plat kan ik niet op lopen, maar een hakje van 2cm kan ook al te hoog zijn. Moeilijk om goede schoenen te vinden dus. Ik ga aankomende week nog een keer bij Bristol kijken, die zit niet in de stad, dus ben daar nog niet geweest.

taking-a-napEenmaal thuis gelijk de oven aangezet (was inmiddels al bijna 18.00), wilde ze drinken en viel vrijwel gelijk in mijn armen in slaap…….tja dan wacht het eten nog maar even.

Na een dutje van 30 minuten hebben we samen de pizza verder belegd (salami + extra kaas), in de oven gezet en die voor de tv opgegeten. Ze heeft gewoon een halve pizza op! kleine vreetzak haha.pizza

Tegen 20.00 lag ze uitgeteld op bed en kon ik een bak koffie pakken en op de bank ploffen.

Liefs Linda

 

 

 

2 thoughts on “Shopping time!”

  1. Leuk zeg!
    Hier ook al veel feesten in deze maand, of naja Jayden is 1 januari jarig.
    Word nog even kijken hoe we dat gaan doen voor de eerste keer.

    Wat lief zeg dat ze zo in slaap viel, hier gebeurd dat echt heeeeel zeldzaam.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

