tags

Mommy Tag

De ‘mommy tag’ is een vragenlijst met 20 vragen bedacht door de meiden van Little WonderWorld. Ik vind het een superleuk initiatief. Dus bij hierbij mijn antwoorden. Ik heb hem van Maryke Mondria overgenomen.

1. Ben je een werkende mama of thuisblijfmama?
Ik ben een thuisblijfmama (interview met Het moederfront)

2. Zou je het anders willen?
Ja, ik zou heel graag weer een aantal uur kunnen werken. Al zou ik niet weten wat voor werk ik zou kunnen/willen doen. Voorlopig zit het er nog niet in. Binnenkort eerst weer een afspraak bij de reumatoloog.

3. Mijn kind slaapt altijd in zijn/haar eigen bed?
Over het algemeen wel, alleen als ze koorts heeft ligt ze bij ons. Ook in de ochtend ligt ze geregeld nog een uurtje bij ons in bed.

4. De beste aankoop voor je kindje(s)?
Ik denk toch wel de draagzak. Die heb ik echt heel veel gebruikt ondanks de FM en BI. Ideaal bij mamaplakdagen , waardoor ik toch kon doen wat ik moest doen ipv op de bank zitten met haar. Ook met de hond uitlaten of dagjes weg vond ik het super handig. Jammer genoeg begint ze nu echt te zwaar te worden voor mij. Afgelopen week heb ik haar nog heel even op mijn rug gedragen, omdat we de honden bij mijn schoonouders even uit moesten laten. Die wonen gelukkig heel dichtbij en ze hoefden maar een klein stukje mee,  maar ik voelde het toch echt wel flink in mijn bekken daarna.

5. Hoeveel kinderen wens je?
Ik zou er graag nog 1 willen, maar mocht dat er niet meer van komen, vind ik dat ook prima.

6. Datenight (een uitje alleen met je partner)? Hoeveel dagen/avonden per maand
Dit doen we niet zo vaak, dochter heeft 1 keer ergens anders geslapen, omdat we een verjaardag hadden. Verder is ze altijd thuis. In de zomer gaan we wel geregeld een dagje varen, maar over het algemeen is dochter er gewoon bij.

7. Favoriete bezigheid van je kindje(s)?
Dit wisselt per week, zo is ze de ene week alleen maar met haar Duplo bezig, dan weer met haar poppen of auto’s. Laatste week is ze wel weer erg van het puzzelen en vind ze de puzzelblokken van Roodkapje erg leuk.
Verder wil ze overal mee helpen. Zo helpt ze iedere ochtend met koffie zetten (Enige wat ik hoef te doen is water in de Senseo en de mokken eronder zetten)

8. Heb je tijdens de zwangerschap een miskoop begaan?
Doordat wij al een tijdje een erg beperkt budget hebben, heb ik tijdens de zwangerschap ook erg op de centjes moeten letten. Dingen die ik gekocht heb, heb ik dus ook bewust gekocht. Wel heb ik meerdere (tweedehands) kledingstukken gekocht, die ik al vrij snel weer verkocht heb. Waaronder de voedingsbh’s van de H&M. Wat een ondingen zijn dat!

9. Het favoriete eten van je kindje(s)
Ze lust op zich best veel, maar zuurkoolstamp met spekjes of pasta met groene saus gaat er meestal wel erg goed in. Ook is ze gek op chocola, griekse yoghurt en eierkoeken.
*pasta groene saus = pasta met sausje van kip, broccoli, roomkaas, knoflook

10. Hebben jullie een grotere (gezins) auto aangeschaft?
Wij hebben beide geen rijbewijs en dus ook geen auto.

11. Ben je nu zwaarder of lichter dan voor het moederschap?

Zwaarder. Ik ben bij de eerste zwangerschap (miskraam) gestopt met roken, hierdoor was ik al wat aangekomen. Paar maanden later was ik zwanger van mijn dochter. Tijdens die zwangerschap ben ik 36kg aangekomen. Op het einde heel veel vocht. Na het breken van de vliezen was ik al bijna 8 kg lichter. Na een jaar was ik 20 kg kwijt en daar blijf ik nu een beetje op hangen. Ik hoop dat ik er nog wel 10 kg af ga krijgen met de tijd. Door de fibromyalgie en de bekkeninstabiliteit die ik kreeg tijdens de zwangerschap, is fanatiek sporten geen optie. Probeer het wandelen en fietsen wel zo vaak mogelijk te doen, maar vaak is het gevolg dat ik de dag erna niks kan.

12. Wat is je droomvakantie met kids?
We willen heel graag (langer) op vakantie met een boot. lekker varen en verschillende dorpen/steden bezoeken. En dagtripjes naar pretparken/dierentuinen enz. Ik ben niet zo moeilijk met vakanties, als ik mijn gezin bij me heb en het enigszins lekker weer is, is het al goed.

13. En je droomvakantie zonder kids?
Ik wil heel graag ooit nog eens een rondreis maken door de USA.  Maar dat is eigenlijk ook wel goed te doen met kinderen.

14. Wat is er veranderd in je leven sinds je mama bent?
Eigenlijk niet zo heel veel, alleen heb ik het nu drukker met het huishouden en de zorg voor mijn dochter. En ik ben wat beperkter in doen en laten, maar dat heeft meer te maken met mijn gezondheid en de financiën. Eerst pakte ik nog regelmatig de fiets om bijv. even de stad in te gaan. Nu doe ik dat alleen nog als het noodzakelijk is. Hopelijk in het voorjaar weer wat meer met de fiets weg.

15. Mijn hart smelt als …….
ze bij me komt zitten en zegt “ah mama lief” en me dan een dikke kus/knuffel geeft.

16. Waar shop jij de leukste kinderkleren?
Ik shop niet zo vaak en meestal kom ik daarvoor niet verder dan het winkelcentrum. Als ik iets koop is dat vaak bij de Zeeman. Ga ik wel naar de stad dan bij de H&M, Wibra, Hema.
Meeste kleding die ze nu heeft, heeft ze gekregen.

17. Favoriete mama make up en verzorgingsproducten
Make up gebruik ik niet. Shampoo meestal gewoon huismerk. Douchegel, deo en bodylotion/creme van Nivea.
Heel saai basic dus haha.

18. A-merk of huismerk
Ik koop eigenlijk bijna alles van een huismerk.

19. Heb je altijd een kinderwens gehad?
Nee niet echt. Ik heb het ook heel lang niet gedurfd, enigszins bang dat mij hetzelfde zou overkomen als mijn moeder. Zij is overleden aan een hersenbloeding toen ze 25 was. Ik had mogelijk een verhoogd risico, maar ik heb het jarenlang niet gedurfd om het na te laten kijken (ct scan). Aantal jaar gelden toch maar eens de stap gezet en er bleek dat ik geen verhoogd risico had.

20. Wat is het leukste aan het moederschap?
Ik vind het prachtig op haar te zien groeien, (al mag het ook wel wat langzamer) Te zien hoe trots ze is als iets lukt, hoe blij ze kan zijn van de meest simpele dingen en dat ze mij meerdere keren per dag een big smile bezorgd. Ik kan er ook zo van genieten om haar te zien spelen.

Ik tag niemand, maar mocht je de Mommy tag over willen nemen, link je dan even naar mij en de bedenker?

Geef een reactie

