Gezondheid

Tijd voor verandering!

Het is tijd om eens een aantal kilo’s kwijt te gaan raken. Ik ben sinds de bevalling van mijn dochter niet meer op mijn oude gewicht geweest, maar zat er minimaal nog 15 kg boven. Nu ben ik sinds dec/jan weer een aantal kg aangekomen, dus nu moeten ze er toch eens een keer af.

Omdat ik nog borstvoeding geef, kan ik geen streng dieet gaan volgen en dat was ik sowieso niet van plan, want dat is niet goed voor je lijf. Qua sport moet ik ook erg opletten met wat ik doe (Fibro). Ik probeer wel dagelijks wat oefeningen te doen, maar dat lukt niet altijd.

Wel kan ik natuurlijk mijn voeding aan gaan pakken. Dat gaat dan voornamelijk het ontbijt en lunch worden. Avondeten blijf ik doen zoals altijd, alleen wat minder.

Normaal bestond mijn ontbijt en lunch heel saai uit 2-4 sneedjes brood met boter en verder kaas/boterhamworst/ham/kipfilet of pindakaas/chocopasta. Of soms een tosti of gebakken eieren (met spek, kaas en mayo)

Die broodmaaltijden moeten maar eens veranderen.
Vanmorgen dus ontbeten met een omeletje (zie foto).

klontje roomboter, 2 eieren, 1 grote champignon, paar cherrytomaatjes,  4 plakjeskaas, peper/paprikapoeder en zeezout.

Normaal zou ik hier 2 sneedjes volkoren brood besmeert met mayo bij doen. Die nu uiteraard achterwege gelaten en ik zat toch goed vol.

Gisteren maakte ik als lunch en tussendoortje een smoothie en 2 crackers.

Smoothie: banaan, handje aardbeien (diepvries), 100 ml water, scheutje melk, 50 gram havermout.
50 gr. havermout was een beetje teveel, de smaak overheerste vond ik. Voortaan dus wat minder.
Crackers: gekookt eitje met peper en zeezout. en 1 met pindakaas

Voor vandaag had ik ook een smoothie gemaakt met banaan, 2 eetlepels kwark, 25 gr. havermout, water, zomerfruit (diepvries AH aarbei, kers, framboos,braam, blauwe bes, rode bes).

Smaakte goed, maar helaas zit er in het doosje zomerfruit ook iets waar ik gevoelig op reageer, dus die zal ik niet meer gebruiken.

Ik wil weer vaker smoothies gaan maken, maar ik kom qua fruit niet veel verder dan banaan, aardbei, peer en appel.  Voor veel tropische fruitsoorten ben ik allergisch en schijnbaar dus ook voor iets wat in het zomerfruit zit.  Avocado haalde ik eerder ook wel uit de diepvries bij de AH, maar die verkoopt dat dus niet meer. Alleen in de basis smoothie, maar daar zit ook mango in. Balen, want verse avocado’s komen niet op en vind ik ook behoorlijk aan de prijs

Dus iemand (budget) recept ideeën voor mij? Ik ben een beetje inspiratieloos.
Reageer dan met een recept/link en ik zal kijken of ik het binnenkort kan maken.Liefs Linda

Geef een reactie

