recepten

Pasta met broccolisaus

Gisteren was het Matchday , wat betekend dat mijn man niet thuis eet en mijn dochter mag kiezen wat we eten (enigszins gestuurd haha).

Ze koos voor pasta met broccolisaus.

Gisteren de boodschappen gehaald en ze mocht ook zelf de pastasoort kiezen. Eerst kwam ze met spaghetti aan, maar dat eten we al vaak genoeg. Dus ik liet haar even verder kijken. Nu kwam ze met een pak Farfalle Tricolori aan.  Ze vond de gekleurde pasta leuk (maar goed dat ze niet weet dat het groentenpasta is )

Ingrediënten voor  +/- 3 personen €5.00

+/- 250gr. pasta
1 broccoli
bakje champignons
bakje hamblokjes  (125gr.)
3 teentjes knoflook
pakje room
olie/boter
peper/zout

Bereiding

Pasta koken volgens aanwijzing verpakking. Deze was 12 min.

Mocht je de broccoli ver gaar willen, kun je deze eerst even blancheren. Ik heb dat nu niet gedaan. Vaak doe ik dat wel, omdat ik dan een deel in de blender doe, zodat mijn dochter het beter eet.

-klontje boter of wat olie in de pan en de broccoli roerbakken,
-de knoflook en de champignons erbij en even mee roerbakken,
-(zwarte) peper en zout naar smaak toevoegen,
-als laatste de ham en de room toevoegen en even aan de kook brengen,
– de afgegoten pasta erbij en erdoor scheppen.

Op het bord nog wat zwarte peper erover heen malen.

Ook is het erg lekker om er een beetje olijfolie en Parmezaanse kaas overheen te doen, maar deze had ik nu niet in huis.
Of vervang de hamblokjes en room eens door kip en (kruiden)roomkaas.

Smakelijk!

Wil je ook geld verdienen voor het schrijven van Blogs, delen van foto's, reageren bij andere bloggers en door reacties te krijgen? Meld je dan aan op Yoors en ontvang gelijk een welkomstbonus.
Geef een reactie

