recepten

Smoothies!

 

De zomer komt er weer aan, dus het word eens tijd om een aantal kg kwijt te raken.  Niet alleen dat, ik moet ook eens wat meer fruit gaan eten.

Makkelijkste manier voor mij om meer fruit binnen te krijgen is toch wel door smoothies. Ook voor mijn dochter is dit een makkelijke manier om meer fruit binnen te krijgen, al is dat sowieso wel een fruiteter.

Hieronder een aantal van de smoothies die ik de laatste week gemaakt heb.
Door mijn overgevoeligheid/allergie voor veel fruitsoorten (tropisch), is het best lastig om gevarieerde smoothies te maken.
Suggesties zijn daarom altijd welkom!


smoothie-recept appel peer banaan kaneel

  • 1 banaan
  • 1 appel
  • 1 peer
  • 3 eetlepels havermout
  • 3 eetlepels griekse yoghurt
  • 1 theelepel kaneel
  • scheutje water

komkommer, banaan, appel, gember, kaneelRecept is voor 2 glazen, dus was een beetje veel voor mij alleen.

  • 1 komkommer
  • 1 appel
  • 1 banaan
  • 1 theelepel gember
  • 1 theelepel kaneel
  • 150 ml water

Ik ben eigenlijk geen fan van gember, maar had het gekregen en het schijnt goed te werken bij ontstekingen, dus wilde het och proberen. Voor mij niet vor herhaling vatbaar, voortaan doe ik het dus zonder de gember.


smoothie-recept-banaan peer appelsapEen lekkere en simpele fruitsmoothie.
Dochter vond hem schijnbaar erg lekker, want ze heeft ook de helft van mijn glas op.

  • 1 banaan
  • 1 peer
  • scheutje appelsap

smoothie-recept-banaan, appel, mandarijn

  • 1 banaan
  • 1 appel (elstar)
  • 1 mandarijn
  • 2 eetlepels Griekse yoghurt
  • 2 eetlepels havermout
  • 100 ml water

smoothie banaan, aardbei, havermout

  • 1 banaan
  • paar aardbeien (diepvries)
  • 100 ml water of melk
  • 3 eetlepels havermout

 

Smakelijk!!

 

Liefs Linda

 

Geef een reactie

