Elaiza

Peuter uitspraken

Een paar maanden geleden poste ik al eens een blog met uitspraken van mijn dochter. Ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe blog.

  • Mama heeft het gras omgeniest – Als er ergens net gras is gemaait. Ik heb hooikoorts en moet dan niezen.
  • Niet zeuren, straks! – Papa kwam net thuis en vroeg een kus/kroel van haar. Ik denk dat ik het iets te vaak gezegd heb, als ze weer een blijft zeuren om koekjes haha.
  • Gefeesjeteerd Gefeliciteerd
  • FietsgatFietspad onder een tunnel door.
  • glijbaanfiets – zie Glijbaanfiets
  • Mag ik tus? – Kusje
  • Ik wil jou kroele/kroellie
  • Jij bent zooo lief (kleine vriendje/meid/meisje)Jij bent zo lief zegt ze al heel lang, sinds kort de rest erachteraan.
  • pappie, mammie, pap, mamin plaats van papa of mama .
  • ……….zeg ik! –  lekker brutaal soms, bedoelt als ‘ik zeg het dus zo gebeurd het’ Gelukkig kan ze ook heel netjes dingen vragen : mag ik alsjeblieft? dank u, dank je wel enz…
  • Nee, is van mij! Ik wil daar spelen! enz…. –  Ik denk dat het echt tijd word voor school, zodat ze met veel meer kindjes kan leren spelen.  Als het goed is kan ze na 24-6 naar de voorschool.

Nu probeer ik altijd zoveel mogelijk uitspraken op te schrijven, maar ik ben er vast nog een hoop vergeten.

Hebben/hadden jullie kinderen ook van die leuke uitspraken?

1 thought on “Peuter uitspraken”

Geef een reactie

