recepten

Recept Appel-kaneel cupcakes

 

Ik gebruik een basisrecept voor cupcakes wat ik ooit op internet vond en op heb geslagen.Ik heb geen idee meer waar het recept vandaan kwam.

cupcake 1

Recept voor 12 cupcakes (ik maak er meestal maar 6)
Alle ingrediënten op kamertemperatuur

125 gr roomboter
125 gr kristalsuiker (ik gebruikte rietsuiker)
125 gr Zelfrijzend bakmeel (of bloem)
2 eetlepels melk
2 eieren

Voor de appelkaneelcupcakes:
1 appel (ik gebruikte Elstar) en kaneel naar smaak

Oven voorverwarmen op 170 graden

Cupcake bakblik met vormpjes klaarzetten.

Beslag maken:

  • Appel in blokjes snijden en de kaneel erdoor roeren.
  • Boter in een kom en voeg beetje bij beetje de suiker toe. Mix het mengsel tussendoor met de mixer op middelhoge snelheid totdat er een luchtige massa ontstaat.
  • Voeg nu 1 voor 1 de eieren toe en mix het beslag goed door op middelhoge snelheid.
  • Voeg nu beetje bij beetje het zelfrijzend bakmeel toe en mix het tot een luchtig beslag.
  • Roer als laatste het appelmengsel erdoor.

Vul de cupcakevormpjes tot 2/3 vol.
Bak ze daarna in het midden van de voorverwarmde oven in ongeveer 20-25 minuten.
Laat ze daarna op een rooster afkoelen

Smakelijk!cupcakes 2

 

wp-1474719450962

Geef een reactie

