Persoonlijk

Bloggen op Yoo.rs, wel of niet?

Begin dit jaar zag ik op FB een advertentie van Yoo.rs voorbij komen. Daarin stond dat ze bloggers zochten om betaald te bloggen.

Nieuwsgierig als ik ben, maakte ik een account aan. Ik plaatste ene paar berichten en foto’s en daar kreeg ik leuke reacties op, waar ik ook nog eens YP (geld) voor kreeg.

In het begin kreeg je Yp voor het plaatsten van Blogs/foto’s/quotes en voor het plaatsen en krijgen van reacties. Niet veel, maar alle kleine beetjes helpen.
Merkte wel al snel dat er ook een hoop mensen zich aan hadden gemeld in de hoop snel geld te kunnen verdienen en een hoop onzin gingen posten, of overal een reactie achterlaten.
Mede hierdoor is het beloningssysteem veranderd. De YP voor het plaatsten en reacties ging omlaag, waardoor het natuurlijk veel langer duurde voor je een leuk bedrag bij elkaar had gespaard. De onzin reacties werden minder.

Een tijdje later werd het Pay per View systeem geïntroduceerd. Op zich een goed idee. Bedoeling is natuurlijk dat kwalitatief goede blogs meer gedeeld en gelezen worden.
Maar met dit systeem kwamen eer naar mijn idee steeds meer clickbait berichten of gekopieerde content van andere blogs/sites.  Doordat zulke berichten natuurlijk veel ‘gelezen’ worden, kun je er inderdaad wat mee verdienen, maar de meeste leden zijn al blij als ze af en toe een tientje bij elkaar gespaard hebben.

Al eerder kwam ik op FB en Twitter commentaar tegen over Yoo.rs. Op sommige FB pagina’s wordt het zelfs gezien als spam.

Nu kwam ik gisteren weer commentaar tegen op Twitter. Over een blog waar kokosolie als zonnebrand aangeprezen word. Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat daar commentaar op komt, want erg slim is dat niet vind ik.

Wat ik dan wel jammer vind is dat dan iedere blogger op Yoo.rs als achterlijk, hippie, gevaarlijk enz. bestempeld wordt en dat de hele pagina vol zou staan met achterlijke onzin.

Omdat een aantal ‘bloggers’ op Yoo.rs zulke berichten schrijven, wil niet zeggen dat de overige 10.000 bloggers het daar mee eens zijn of ook zulke berichten schrijven.

 

Mede door het commentaar steeds op Twitter en FB heb ik dus besloten om geen berichten van Yoo.rs meer te delen en ik zal er ook minder plaatsen. Ik merk namelijk dat ook het verkeer hier minder werd en dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Wel blijf ik er lezen en reacties geven, want er zijn ook ene hele hoop leuke blogs te lezen. Niet voor het geld, want die paar cent per week die je ermee verdiend is niet de moeite.

 

 

4 thoughts on “Bloggen op Yoo.rs, wel of niet?”

    1. Oh, zoveel al! Dat wist ik niet.

      Is ook wel zo, veel weten ook niet wat Yoors inhoud. Maar er word ook erg veel gespamd op o.a. twitter. Al zijn er ook een aantal bloggers op Yoors die veel posten en die er echt hun brood mee verdienen. Maar daardoor kan het ook lijken of het spammers zijn.

      Ik merkte dat mijn statistieken hier flink omlaag gingen, omdat links niet meer aangeklikt werden op social media. Deze site is toch mijn no1 blog en yoors meer voor extra naamsbekendheid.

      Like

  1. Goed artikel
    ik deel ook wel eens wat op FB en Twitter
    ook dat is minder geworden
    ik vind best dat je je mening mag geven
    maar als het negatief is ben ik er klaar mee
    groetjes Catharina ( morkreba)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

