Reviews & Shoplogs

Review Samsung Powerbot robotstofzuiger

Een tijdje geleden mocht ik 4 weken een robotstofzuiger testen.

Super leuk en handig, maar ik werd er na  een paar dagen al knettergek van haha. Daarom heb ik hem na een weekje naar mijn schoonzusje gebracht, zodat zij hem kon testen.

 

Ik heb een vrij positieve review online gezet, ookal werd ik er af en toe knettergek van. Ik vond het ook erg makkelijk dat ik languit op de bank kon zitten terwijl mijn benedenverdieping gestofzuigd wer. Maar ik moest daarvoor wel eerst alles van de grond afhalen (lees: stoelen, speelgoed, loopfiets, speelgoed en matras van de hond enz.) Hierdoor was ik mat alles opzij zetten al langer bezig dan wanneer ik even snel met de gewone stofzuiger stofzuig.

Voor mensen die niet zoveel zooi euh speelgoed hebben slingeren, hele dagen werken, niet teveel huisdieren en kinderen hebben, is het een ideaal ding voor erbij. Maar voor een thuisblijfmoeder met katten./hond en loslopende peuter is het alleen maar extra werk.20170509_141419

Onze beide reviews:

Nadat ik het pakket met de stofzuiger binnen kreeg, heb ik hem gelijk opgeladen. Binnen 2 uur was hij volledig opgeladen. Daarna wilde ik hem ook gelijk uitproberen.

Er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij en hij is erg makkelijk bedienbaar. Zo makkelijk dat mijn dochter van 2 hem geregeld aanzet. Ook is de stofzuiger makkelijk leeg en schoon te maken.
De huisdieren vonden het maar een raar ding, maar de hond was er zo aan gewend, terwijl hij normaal niks van de stofzuiger moet hebben.

De stofzuiger zuigt netjes langs alle randen, echter onder mijn eetkamerstoelen liep hij vast. Die moet ik dus omhoog zetten met stofzuigen. Het fijnere vuil en dierenharen worden heel goed opgezogen, maar de opvangbak ook erg snel vol. (hond in de rui). Ik zet hem dus 2 x per dag aan of ik leeg de bak tussendoor. De stofzuiger doet over de beneden verdieping ongeveer 1.15 uur (rijtjeshuis). Dit vind ik wel wat lang, aangezien ik met de normale stofzuiger in 10 min. klaar ben. Maar makkelijk is dit wel!

Pluspunten:
makkelijk bedienbaar
makkelijk schoonmaken
Zuigt goed langs de randen/plinten
Minpunten :
past niet onder eetkamerstoelen
kleine opvangbak

 

Review van schoonzusje

Een robotstofzuiger leek mij erg fijn als hulp in de huishouding. Aangezien ik zelf slecht ter been ben, leek mij dit erg praktisch.

Mijn verwachtingen lagen niet erg hoog. Het is en blijft een apparaat, die natuurlijk niet alles kan zien. Echter werkt het apparaat beter dan verwacht. Ik gebruik het apparaat dagelijks, waardoor ik het stofzuigen en dweilen maar één keer per week grondig hoeft te doen. De robot zorgt ervoor dat ik wel van alle hondenharen af ben. Natuurlijk ziet zo’n apparaat niet alles en grotere stukjes zuigt hij niet op, maar voor haren, zand en dat soort vuil is het ideaal.

 Het apparaat is makkelijk te bedienen en ook nog eens aan te zetten op timer, wat erg praktisch is wanneer je veel moet werken. Wanneer je kasten en dergelijke van de grond af komen, past het apparaat er gemakkelijk onder. Alleen met stoelpoten past hij er vaak niet tussendoor.

 Ik ben erg tevreden over de stofzuiger, alleen moet je wel rekening houden met lange gordijnen en snoeren dat deze niet in de weg liggen, want daarop kan het apparaat blijven hangen. Echter geeft hij dan een melding dat hij vastloopt, waardoor hij niet ergens in vast komt te zitten of iets kapot trek dus dat is erg fijn. Ook geeft hij zelf aan wanneer hij leeg is en gaat hij zelf op zijn lader staan om op te laden.

Deze stofzuiger is zeker een aanrader. Je moet hem echter niet zien als vervanging, maar als extra hulp in de huishouding.

wp-1474719450962

Geef een reactie

