Gezondheid, Reviews & Shoplogs

CBD olie

Ik wil eigenlijk absoluut geen ‘normale’ pijnstillers meer gebruiken, behalve af en toe paracetamol. Omdat ik toch geregeld Fibromyalgie aanvallen heb en eigenlijk dagelijks wel wat pijn heb, wilde ik wel een natuurlijk product gebruiken.
In het verleden heb ik vaak geblowd, dat werkte erg goed, maar dat high/stoned zijn hoeft van mij niet.  Ook rook ik niet meer, dus blowen is sowieso een no go voor mij.

Ik had al vaker via via gehoord over wiet en CBD olie. Beide zouden goed kunnen werken tegen pijn. Wiet (thc) olie is echter illegaal, of alleen verkrijgbaar op recept. Ook word je daar net als blowen high/stoned van. Dat wil ik niet en zeker niet terwijl ik de kleine meid rond heb lopen.

CBD olie werkt rustgevend, spier ontspannend en pijnstillend. Ook word je er niet high/stoned van. Dat wilde ik wel uitproberen.

Medihemp CBD biologischOp FB zag ik een winactie vanBiovoorjou.nl . Daar heb ik aan meegedaan en ik won een flesje CBD olie.

Ik mocht een 10ml flesje uitkiezen. Omdat ik nog niet bekend was ermee en veelal had gelezen dat het behoorlijk vies kan smaken, koos ik voor de biologisch 5%. Deze zou milder in smaak zijn dan de Raw.

De prijs voor dit flesje is € 39.95

 

Het flesje had ik heel snel binnen en ben ik gelijk uit gaan testen. De dosering heb ik langzaamaan opgebouwd van 3×1 druppel p/d naar 2a3 x 5/8  druppels p/d. De smaak viel me reuze mee, oliesmaak met een vleugje noot/plant. Niet echt lekker, maar zeker niet smerig.

De eerste week viel het mij heel erg op dat ik veel meer energie had en ik daardoor dus heel veel ben gaan doen.

3 weken later ging het dus ook weer een keer goed mis. Al had dit ook met hormonen te maken . Ik krijg 2x per maand extra last van mijn bekken, tja vrouwenkwaaltje . In deze dagen gebruikte ik 3×8/10 druppels p/d naast 3×2 paracetamol.

Met het flesje heb ik ongeveer 3.5 week gedaan. Toen het op was merkte ik ook binnen een paar dagen weer verschil. Ik wilde dus zeker wel weer CBD olie gaan bestellen, maar dan wel een hogere dosering, zodat ik er minder druppels tegelijk van hoef te nemen.  Maar omdat de financiën het even niet toelieten, even snel een flesje bij de Kruidvat gehaald. Onder het mom van “beter iets dan niets”

Lucovitaal

Kruidvat had de keuze tussen eigen merk en Lucovitaal. Laatste ging uit het assortiment, dus was afgeprijsd naar €10,00. Zelfde prijs als het huismerk dus.
Ik koos voor de Lucovitaal 2.8% (10ml)

Nou ik kan je vertellen, er is duidelijk verschil in merk …….wat is die RANZIG!

(degene die roken, weten vast wel hoe smerig het kan zijn als je shag in je mond krijgt. Deze smaak is vergelijkbaar BLEGH!)

Deze werkte ook lang niet zo goed als die van Medihemp, dus ik wist al gelijk zeker dat ik naar betere zou gaan kijken en het liefste ook iets beter betaalbaar, want €40.00 is behoorlijk wat als je een weekbudget hebt.

Borstvoeding en Zwangerschap

Er zijn verschillende berichten te vinden over het gebruik  tijdens borstvoeding en/of zwangerschap. In de meeste staat dat het niet samen kan. Maar dat is voornamelijk omdat het (officieel) niet getest is.

Zoals jullie misschien wel weten, krijgt mijn dochter (2,5 jaar) nog borstvoeding. Ik heb dus ook lang nagedacht voor ik eventueel wilde beginnen aan CBD olie.

Mijn dochter drinkt over het algemeen nog maar 2x per dag bij mij. Bij het opstaan en voor ze naar bed gaat in de avond. Daardoor heb ik de keuze gemaakt om wel te beginnen met CBD olie. Ik gebruik het dan ook pas NA de voeding. Al gebeurt het wel eens dat ze een keer vaker vraagt.
Maar aangezien je CBD olie ook (in een lagere dosering) kunt gebruiken bij kinderen, lijkt het mij dat het gewoon moet kunnen. Dit is een keuze die je zelf moet maken denk ik. Zou ik een baby voeden, zou ik het niet gebruiken.

Ook tijdens zwangerschap zou ik het niet zo snel gebruiken en anders toch echt heel minimaal.  Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik er ook gelijk zga mee gestopt. Maar aangezien deze zwangerschap weer in een MA is geëindigd ben ik weer (tijdelijk?) begonnen.

 

Kruidvat CBDolie 2.75%

Omdat het flesje van Lucovitaal leger was dan ik dacht, toch maar even een flesje bij Kruidvat gehaald.

Ook deze is behoorlijk smerig, maar het werkt (een beetje). In ieder geval beter als niks of max. paracetamol/brufen gebruiken.

De Lucovitaal en die van de Kruidvat moet ik na de minuut onder de tong echt wegspoelen met een vol glas melk of appelsap, anders krijg ik het echt niet weg.

 

CBD4ALL

cbd4all

Na een tijdje online zoeken, heb ik besloten om deze keer een flesje bij CBD4ALL te bestellen.

Daar hebben ze 4 verschillende doseringen (10ml flesjes)

  • Low (kinderen/huisdieren) €14.95
  • Medium (milde smaak) €18.95
  • Full spectrum 8% €19.95
  • High 10% €29.95

Wat ik begrepen heb uit berichten op FB is dat de Medium qua dosering vergelijkbaar is met de Full spectrum 8%, maar een mildere smaak heeft. Deze is op basis van sesamolie.

Ik heb daarom gekozen om de medium te bestellen.

 

 

Het flesje was netjes verpakt in bubbelplastic.In het doosje de factuur en een compacte bijsluiter.

Gelijk flesje open gemaakt. Het eerste wat me opviel, was dat een een vrij lichte olie was. in tegenstelling tot die van de Kruidvat.

Omdat deze dosering hoger is, heb ik maar 3 druppels gebruikt.
De smaak is niet zo mild als die ik eerder van Medihemp had, een duidelijke cannabissmaak, maar niet smerig. Hoefde zelfs niet na te spoelen, want de smaak blijft niet hangen.

Na een tiental minuten merkte ik goed dat de dosering hoger is dan die van Kruidvat/Lucovitaal. Werd er een beetje loom van. Morgen toch maar even beginnen met 1 druppel en langzaam opbouwen. Maar de pijn in mijn vingers was weer zga weg. Vandaar dat ik ook gelijk deze blog kon typen!

Kleurverschil

Ik probeerde eerst op een lepeltje het kleurverschil vast te leggen, maar dat was niet zo heel duidelijk. Vandaar nog een foto van de pipetjes. Die van Kruidvat is veel donkerder en wat stropiger.

Van Medihemp & Lucovitaal ben ik eigenlijk vergeten foto’s te maken voor een vergelijking.

Medihemp was wat lichter dan de CBD4ALL.

Lucovitaal was nog donkerder en veel stroperiger. Die moest ik echt verwarmen om te kunnen druppelen.

 

Hebben jullie wel eens CBD-Olie gebruikt? Zo ja met welke hebben jullie goede ervaringen?
5 thoughts on “CBD olie”

    1. Van CBD olie wordt je niet stoned want er zit geen THC in. Wat wel in de joint zit. Beide heeft een heel andere uitwerking. THC olie heeft wel een zelfde uitwerking al het roken, maar dat is illegaal.

      Like

Geef een reactie

