Elaiza

Peuterpraat

Af en toe liggen we helemaal in een deuk om de uitspraken van Elaiza.

Ik probeer ze allemaal te onthouden, maar dat lukt niet helemaal. Wel schrijf ik er geregeld een paar op. Eerder plaatste ik er al een aantal Uitspraken dreumes – peuter & Peuter uitspraken

Hieronder weer een paar van haar uitspraken


Voetbal:

24-05-2017
Ze is helemaal gek van voetbal en dan vooral NAC. Loopt het liefste elke dag in haar NAC shirt en wil steeds als papa naar NAC gaat mee.

Maar gisteren was het de Finale Europa league .

Wedstrijd was begonnen, dus ik vroeg aan haar: “kom je voetbal kijken?
Waarop ze naar de tv loopt en zegt: “dat is geen voetbal, dat is Ajax
Om vervolgens weer verder te gaan spelen en niet meer naar de tv om te kijken.

Vroeg haar daarna : “ga je morgen wel voetbal kijken” , “Ja dan is het NAC, dat is wel voetbal

Vanavond zit ik dus met haar op de bank om de Finale van de playoffs te kijken, terwijl papa in het uitverkochte stadion zit.

 


Borstvoeding:

15-06-2017
Zoals sommige van jullie wel weten, geef ik nog borstvoeding aan mijn dochter. Over het algemeen nog 2 keer per dag (ochtend/avond).

Zo ook vanmorgen. Tot ze ineens opstaat en zegt: “Mama, je moet naar de keuken’

In de keuken moest de koelkast open en wil ze de kan melk pakken. Als ik vraag waarom, zegt ze:

“Mama, jou melk is op, die moet je vullen”

Haha gekkie!

Ze bedoelde dus ook echt vullen, want een glas melk wilde ze niet.
Ze zegt de laatste tijd wel vaker dat het op is, dus ik vermoed dat het niet heel lang meer gaat duren voor ze stopt.
(waarschijnlijk was het ver op door de zwangerschap. Een week daarna kwamen we erachter dat het weer een M.A. was. Inmiddels geen last meer van de hormonen en weer volop melk)


Paddenstoelen:

20-07-2017
Ik was in de tuin bezig om het onkruid weg te halen en een struik te snoeien. Daaronder stonden paddenstoelen.
Ik riep Elaiza om de paddenstoelen te laten zien, aangezien ze alles interessant vind in de tuin.

Ze komt eraan en kijkt naar de paddenstoelen “die zijn toch veel te klein, daar kan ik toch niet op zitten”

Euhm, ik denk dat wij iets te vaak in het sprookjesbos geweest zijn met haar haha

 


Bijdehandje:

23-07-2017

Vanmorgen was ze weer eens aan het spelen met de kleerhangers en het wasrek. Ze weet dat ze dat niet mag als er was aan hangt.

Dus ik zeg tegen haar dat ze er niet mee mag spelen.

Krijg ik als reactie: “Ik wil da ook nie doen, maar doe het lekker toch!”


 

wp-1474719450962

1 thought on “Peuterpraat”

Geef een reactie

